فونیکسریمکسبهتام

خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (۱۲)

واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی؛ پایان سکانس استفاده از رانت دولتی

جاده انحصار باریک می شود

عصر خودرو- فیروزی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وقتی بخش خصوصی به این خودروسازی‌ها ورود کند شرایط بهتری رقم خواهد خورد چرا که تامین منافع و رضایت مردم برای بخش خصوصی مهم است و از رانت های دولتی استفاده نمی‌کند.

واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی؛ پایان سکانس استفاده از رانت دولتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از بازار، حجت الله فیروزی  با اشاره به واگذاری سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی اظهار کرد: این واگذاری هم مطالبه نمایندگان مردم و هم از جمله مطالبات خود مردم است.

    وی با بیان اینکه دولت در دو خودروسازی مذکور سهام زیادی ندارد، گفت: در حال حاضر دولت 6 الی 7 درصد در این خودروسازی ها سهام دارد با این حال بحث این است که وقتی سهام این خودروسازی‌ها دولتی نیست چرا مدیریت آن به سمت دولت است و دولت در این بخش تصدی‌گری می‌کند.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه مدیریت دولت بر خودروسازی مورد ایراد مجلس است، تاکید کرد: دولت نمی‌تواند با حداقل سهم مدیریت خودروسازی را در اختیار بگیرد و سیاستگذاری را انجام دهد.

    وی اظهارکرد: در حال حاضر در مرحله ارزشگذاری قیمت سهام این دو خودروسازی هستیم تا این سهام به بخش خصوصی واگذار شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: طبیعی است که وقتی بخش خصوصی به این خودروسازی‌ها ورود کند شرایط بهتری رقم خواهد خورد چرا که تامین منافع و رضایت مردم برای بخش خصوصی مهم است و این بخش از رانت های دولتی استفاده نمی‌کند و خود به خود مجبور است رضایت مردم را کسب کند از این جهت حتماً اگر خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شوند تحولات در تولید خودرو، هم نسبت به تیراژ و کیفی سازی مد نظر قرار خواهد گرفت.

    این نماینده مجلس اظهار داشت: مدیریت بخش خصوصی بر خودروسازی حتما می‌تواند مانع هدایت مردم به سمت خرید انحصاری از این دو خودرو سازی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط