فونیکسریمکسبهتام

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو:

بازار خودرو آرام و راکد است

قیمت‌های اعلامی ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر از نرخ بازار است

عصر خودرو- رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، وضعیت این روزهای بازار را آرام و راکد توصیف کرد، اما گفت: ‌با وجود این رکود، قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان پنج تا ۱۰ درصد بالاتر از نرخ بازار است.

بازار خودرو آرام و راکد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سعید موتمنی افزود: امروز هر دستگاه پراید 111 مدل 99 صفر کیلومتر بین 198 تا 200 میلیون تومان و هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 حدود 310 میلیون تومان قیمتگذاری شده است، اما گشتی در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی نشان می‌دهد پنج تا 10  درصد بالاتر از این قیمت‌ها از سوی فروشندگان اعلام می‌شود.

    وی بیان‌داشت: این مساله نشان می‌دهد افراد تمایل واقعی به فروش خودرو ندارند تا ببینند چه اتفاقاتی حادث می‌شود؛ در هر حال وقتی عرضه پاسخگوی تقاضای موجود نباشد، چنین اتفاقاتی دور از ذهن نخواهد بود.

    به گفته این مقام صنفی، نیاز بازار دست‌کم ماهانه 110 هزار دستگاه خودرو است و اگر این نیاز تامین شود، دیگر شاهد آشفتگی و دونرخی در قیمت‌ها نخواهیم بود.

    موتمنی گفت: با وجود گذشت بیش از 45 روز از شروع سال جدید، بررسی تعداد خودروهای فاکتور شده از سوی خودروسازان حاکی از عرضه به مراتب کمتر از نیاز به بازار است.

    رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت تصریح‌کرد: همه مشکلات بازار را باید در تولید و عرضه کم خودرو جست‌وجو کرد.

    وی تاکید کرد:‌ بازار تشنه خودرو به‌ویژه خودروهای مدل جدید است و باید کمبودها برطرف شود تا کاهش فاصله قیمتی را شاهد باشیم، در این راستا هرکجا توان تامین نیاز وجود ندارد باید واردات هرچند به صورت محدود اجازه داده شود.

    بر اساس این گزارش، گرچه آمارهای رسمی تولید خودرو مربوط به فرودین‌ماه هنوز آماده نشده، اما بررسی عملکرد خودروسازان بزرگ در سامانه کدال، حکایت از کاهش تولید خودرو دارد؛ موضوعی که کارشناسان دلیل اصلی آن را تکمیل‌کاری خودروها و تلاش خودروسازان برای کاهش خودروهای ناقص عنوان می‌کنند.

    بررسی آمارهای منتشر شده در سامانه کُدال حاکی از تولید 45 هزار و 396 دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان فروردین‌ماه است. این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید 64 هزار و 279دستگاه خودرو) افت 29.3 درصدی نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم