فونیکسریمکسبهتام

پلاک جدید گردشگری برای خودروها بزودی رونمایی می‌شود

عصر خودرو- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با هدف ترویج سفرهای زمینی برای گردشگران داخلی و خارجی قرار است بزودی از پلاک جدید گردشگری برای خودروهای شخصی و کمپرها رونمایی شود.

پلاک جدید گردشگری برای خودروها بزودی رونمایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری2022 در گفت و گو با خبرنگاران افزود : یکی از اولویت‌های ما در حوزه گردشگری ترویج سفرهای خارجی زمینی بین گردشگران داخلی و خارجی است که در این مسیر اقدامات متعددی نیز انجام داده‌ایم.

    وی توضیح داد : ما در ایران به تقویت کمپرها به عنوان یکی از ظرفیت‌های جذب گردشگر خارجی توجه ویژه‌ای داریم. در کشور نیز تلاش می‌کنیم که کمپرها را در مسیر حرفه‌ای فعالیت هدایت می‌کنیم.

    این مسئول خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها در حوزه کمپرها و خودروهای کاروان گردشگری سلیقه بسیار خوبی به خرج داده‌اند. از تعداد زیادی از این کمپرها بازدید کردم و معتقدم واقعا در سطح جهانی هستند. حتی برخی‌ از کمپرهای ایرانی در سفری که به کشورهای دیگر داشتند سفارش طراحی و تولید کمپر گرفتند.

    وزیر گردشگری خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با برخی کشورهای همسایه برای تسهیل سفرهای زمینی بین کشورهای منطقه انجام شد. برای نمونه با همتای تاجیک مذاکره کردم. آن‌ها هم بسیار علاقه‌مند به گردشگری زمینی هستند.

    وی افزود: یکی از اقداماتی که برای رونق این سفرها و جذب گردشگر خارجی تدارک دیده شد، طرح پلاک جدید گردشگری ایران است که بابت آن فردا در وزارت میراث فرهنگی با راهنمایی و رانندگی و هیئت اتومبیلرانی نشستی داریم که در آن برای پلاک‌های جدید طراحی شده ویژه گردشگری تصمیم‌گیری می‌شود.

    وزیر گردشگری خاطرنشان کرد: هدف این است که مردم با این پلاک‌ها به راحتی بتوانند سفر کنند و گردشگران خارجی نیز با خودروهای شخصی سفر آسان‌تری به ایران داشته باشند.

    ضرغامی گفت: اقدام دیگری که به مناسبت جام جهانی قطر و برای جذب گردشگران جام جهانی انجام شد رایگان شدن صدور ویزا برای ورود به ایران در ایام جام جهانی است. هدف این است گردشگر پرشور و پرهیجان که به منطقه می‌آید به ایران نیز سفر کند. از طرفی امکان سهل شدن استفاده گردشگران جام جهانی از همه  نقاط کشور بویژه شهرهای تاریخی فراهم شده است.

    وی گفت: البته برخی‌ها تصور می‌کنند تنها هدف ما برای جذب مسافران جام جهانی جزیره کیش است. هرچند به کیش نگاه‌مان ویژه است. اما پروازهای متعدد با حل مساله ویزا در محل برای رفتن به شهرهای مختلف مثل شیراز، کرمان، اصفهان و مشهد و حتی سفرهای زمینی به مناطق دیگر مانند مازندران فراهم شده است.

    وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: طراحی و صدور پلاک‌ جدید، تقویت کمپرها و رایگان کردن صدور ویزا برای جذب مسافران جام جهانی در مسیر رونق گردشگری هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو