فونیکسریمکسبهتام

در نشست ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» مطرح شد؛

پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی و قطعات خودرو

عصر خودرو- رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت در هفتمین نشست ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» از پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی و قطعات خودرو خبر داد.

پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی و قطعات خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، محمدمهدی برادران بابیان این مطلب، افزود: میزان پیشرفت این پروژه در استان‌های کشور نیز با هم‌افزایی ایجادشده، بسیار خوب بوده است.

    وی با اعلام این‌که با حداقل برخورد به بیشترین هم‌افزایی در زنجیره بازار رسیدیم، ادامه داد: اصلاحات و برنامه‌های تحولی در این حوزه شروع‌شده است تا به زیست‌بوم بازار پایدار برسیم.

    شیوه‌نامه مدیریت و نظارت بر مبارزه با قاچاق لوازم‌یدکی و قطعات خودرو نهایی می‌شود

    رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت تصریح کرد: شیوه‌نامه مدیریت و نظارت بر مبارزه با قاچاق لوازم‌یدکی و قطعات خودرو در سطح عرضه آماده‌شده است که به‌زودی نهایی خواهد شد.

    برنامه جامعی با هماهنگی بخش خصوصی در حوزه نظام تولید و توزیع در دست اجرا است

    در این نشست همچنین محسن شکرالهی « مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت» نیز به بیان گزارشی در خصوص مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم‌خانگی پرداخت.

    وی همچنین پس از پایان نشست در جمع خبرنگاران، با تأکید بر مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه، بیان کرد: با توجه به مأموریت معاونت صنایع عمومی در این حوزه، برنامه جامعی با هماهنگی بخش خصوصی در حوزه نظام تولید و توزیع در دست اجرا است که اجرای این برنامه سبب برخورد جدی، راهبردی و عملیاتی با موضوع قاچاق کالا می‌شود.

    مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت با اعلام اینکه واحدهای تولیدی نیز با صدور بیانیه‌ای حمایت قاطع خود را از طرح مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت اعلام کرده‌اند، گفت: سعی داریم در کنار مبارزه با قاچاق، افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی را نیز در دستور کار قرار دهیم.

    اقدام وزارت صمت در مبارزه با قاچاق کالا، حرکتی اساسی و ارزنده است

    محمدرضانجفی منش«رئیس هیئت مدیره انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور و رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران نیز اقدام وزارت صمت در مبارزه با قاچاق کالا را حرکتی بسیار اساسی توصیف کرد و ادامه داد: یکی از تأکیدات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری همواره بر مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

    مبارزه با قاچاق کالا با جدیت پیگیری می‌شود

    وی تشکیل ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» در وزارت صمت و برگزاری این‌گونه نشست‌ها را اقدامی ارزنده خواند و تصریح کرد: تمام مجموعه‌های ذی‌ربط ازجمله قوه قضائیه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تولیدکنندگان و بخش خصوصی در این ستاد دورهم جمع شده‌اند و مسائل مربوطه را با جدیت پیگیری می‌کنند.

    با تمام توان و انرژی در خدمت این طرح خواهیم بود

    رئیس هیئت مدیره انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور با اعلام این‌که با تمام توان و انرژی در خدمت این طرح خواهم بود، تأکید کرد: با پیگیری امورات، موضوع مبارزه با قاچاق کالا به سرانجام خوبی خواهد رسید و افکار عمومی نیز باید در جریان کار قرار بگیرند.

    نگاه سیستماتیک وزارت صمت به موضوع مبارزه با قاچاق کالا

    محمدرضا شهیدی دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری کشور نیز بابیان این‌که نگاه سیستماتیک به موضوع مبارزه با قاچاق کالا اقدام ارزنده‌ای توسط وزارت صمت است، اعلام کرد: پیش‌ازاین کارهای مقطعی زیادی انجام‌شده بود، اما اکنون یک کار جمعی با هم‌افزایی تمام اجزاء و نگاه سیستمی انجام می‌شود به‌گونه‌ای که حداقل برخوردهای فیزیکی را داشته باشیم.

    جدیت وزارت صمت در طرح مبارزه با قاچاق کالا

    وی این موضوع را اقدامی روبه‌جلو توسط وزارت صمت دانست و گفت: وزارت صمت طرح مبارزه با قاچاق کالا را با جدیت دنبال می‌کند، جلسات ستاد به‌صورت منظم برگزار می‌شود و به‌طور یقین تداوم این موضوع چالش جدی برای قاچاقیان خواهد بود.

    حمایت انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران از طرح مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت

    همچنین عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران ضمن تشکر از معاون صنایع عمومی و مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت در خصوص اقدامات ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی وزارت صمت»، بیان کرد: انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران با تمام قوا از طرح مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت حمایت می‌کند و در کنار وزارت صمت خواهد بود تا با عزمی راسخ با قاچاق لوازم‌خانگی مبارزه شود.

    وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با تعامل انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی با وزارت صمت به سمت تعریف سازوکار عرضه و تقاضا و تعامل بهتر در این خصوص حرکت کنیم.

    حمایت انجمن صنایع لوازم‌خانگی کوچک از طرح وزارت صمت

    شانه ساز دبیر انجمن صنایع لوازم‌خانگی کوچک نیز با تشکر از وزارت صمت، گفت: انجمن صنایع لوازم‌خانگی کوچک حامی و پشتیبان طرح مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت است و با این طرح همکاری می‌کند، امیدوارم این طرح به نتیجه مطلوب برسد تا مردم آثار آن را لمس کنند.

    گفتنی است، هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» وزارت صمت امروز با حضور قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، معاون صنایع عمومی وزیر صمت، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی... برگزار شد.

    شش جلسه پیشین این سلسله نشست‌ها نیز با همراهی نهادهای مختلف ازجمله قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، ناجا، سپاه، تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی و... برگزارشده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو