فونیکسریمکسبهتام

کیسه هوا چه تعداد از خودروها در تصادفات رانندگی باز می‌شود؟

عصر خودرو- نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با اشاره به بررسی ۱۰۹ خودروی تصادفی توسط پلیس راهور، گفت: یافته‌های این مطالعه هم نشان می‌دهد، از ۱۰۰ درصد خودروهای تصادفی مورد بررسی که متعلق به ایران خودرو، سایپا و دیگر تولیدکنندگان خودرو داخلی بودند، کیسه هوا ۸۹ درصد بطور کلی باز نشده‌اند و کیسه هوا ۱۱ درصد دیگر هم به موقع باز نشده و عملا فاقد کاربرد موثر بوده است.

کیسه هوا چه تعداد از خودروها در تصادفات رانندگی باز می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، حسین گودرزی با اشاره به کیفیت خودروهای داخلی، گفت: در ماه‌های اخیر و پس از گزارش پلیس راهور از باز نشدن کیسه هوا خودروهای تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان، تحلیل های مختلفی ارائه شد و مسؤلان و رسانه ها از زوایای مختلفی به این مسأله پرداختند. با این حال قانون، پلیس راهنمایی و رانندگی را مسئول تشخیص تخلف در رانندگی و تشخیص تقصیر در تصادفات مربوط به خودرو دانسته است، بدین روی مبنای بررسی باید گزارش پلیس راهور باشد.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان نمونه گزارش رسمی ناجا در باره تصادف زنجیره‌ای 58 خودرو در جاده بهبهان در زمستان سال 1400 آمده است، از کل 58 خودرو تصادف زنجیره ای یاد شده، تنها 17 خودرو دارای کیسه هوا بودند - تخلف اول در عدم داشتن کیسه هوا طبق قوانین ابلاغی-  از سوی دیگر از 17 خودرو دارای کیسه هوا، تنها کیسه هوا یک خودرو سمند مدل 1391 در هنگام تصادف باز شده است.

    وی اضافه کرد: هم چنین در مطالعه دیگری که پلیس راهور بر روی 109 خودرو تصادفی منتقل شده به پارکینگ انجام داده است، از کل خودروهای یاد شده کیسه هوا 97 خودرو اصلا باز نشده و کیسه هوا 12 خودرو دیگر هم به موقع باز نشده است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: یافته های این مطالعه هم نشان می دهد، از 100 درصد خودرو های تصادفی مورد بررسی که متعلق به ایران خودرو، سایپا و دیگر تولیدکنندگان خودرو داخلی بودند،  کیسه هوا ( ایربگ)89 درصد بطور کلی باز نشده اند و کیسه هوا 11 درصد دیگر هم به موقع باز نشده و عملا فاقد کاربرد موثر بوده است.

    وی تصریح کرد: انتظار می‌رود همه کسانی که مسؤلیت دارند، به ویژه آنجا که جان، مال و امنیت انسان‌ها در میان است،  چنانکه مکلف به حمایت از تولید داخلی با کیفیت هستیم، در برابر جان 17 هزار کشته شدگان و 365 هزار نفر مجروح و معلول تصادفات خودرویی سالانه کشور هم در پیشگاه خدا، ملت و قانون خود را مسئول بدانیم./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو