فونیکسریمکسبهتام

تازه های آبی ها در بزرگترین گردهمایی خودرویی کشور

حضور پررنگ ایران خودرو در شهر آفتاب

عصر خودرو- ایران خودرو بزرگترین سبد محصولات خودرویی کشور را در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران به نمایش گذاشت. گروه صنعتی ایران خودرو با مجموعه کامل شرکت های زیرمجموعه در حوزه خودروهای سواری، خودروهای تجاری و خودروهای ارتقاء یافته حضوری پررنگ و قابل توجه را در بزرگترین گردهمایی خودرویی کشور به نمایش گذاشت و برای نخستین بار از دو محصول جدید هایما ۸S و ۷X رونمایی کرد.

حضور پررنگ ایران خودرو در شهر آفتاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵:۰۰
  • حضور پررنگ ایران خودرو در شهر آفتاب
  • حضور پررنگ ایران خودرو در شهر آفتاب
  • حضور پررنگ ایران خودرو در شهر آفتاب
  • حضور پررنگ ایران خودرو در شهر آفتاب
  • حضور پررنگ ایران خودرو در شهر آفتاب

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گروه صنعتی ایران خودرو با حضوری در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران، ضمن نمایش محصولات جدید برای بازار خودرو و با عدم نمایش محصولاتی مانند سمند LX، پارس و 405 نشان داد که وعده خروج محصولات قدیمی بر اساس دستور رییس جمهور را با جدیت دنبال می کند.

در بخش جلو غرفه این گروه خودروسازی صف محصولات روز قرار داشت که شامل محصولاتی همچون پژو 207MC چندرنگ ، 206 سقف شیشه ای تیپ 3 ، تارا دنده ای و اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 به عنوان محصولات پیشتاز در طرح های فروش ایران خودرو قرار داشت.

در کنار این محصولات؛ شرکت ستاره ایران با دو دستگاه مرسدس بنز Eکلاس حضور داشت. این شرکت عضو گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد تا فعالیت هایش را در حوزه خدمات پس از فروش مرسدس بنز در کشور گسترش دهد و به تازگی تغییرات گسترده ای در رویکرد و عملکرد این شرکت بوجود آمده است.

در میانه غرفه بزرگ گروه صنعتی ایران خودرو هایما 8S در کنار هایما 7X بر ای نخستین بار رونمایی شد. 8S بدون شک یکی از بازیگران قدرتمند آینده بازار کراس اوور های کشور خواهد بود. این کراس اوور با طول حدود 4.6 متر از پیشرانه 1.6 لیتری TGDI توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت بهره می برد که حداکثر توانش را به 192 اسب بخار می رساند و یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال این قدرت به محور جلو را بر عهده دارد. موضوعی که 8S را از دیگر رقبا مجزا می کند طراحی به روز و متفاوت آن بخصوص در داخل کابین است و در نمای ظاهری، شباهت آن به برخی محصولات روز اروپا جلوه بصری قابل قبولی را رقم زده است. همچنین از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به سقف پانوراما، ایربگ های جلو و کناری و پرده ای، سیستم کنترل پایداری و کنترل هرزگردی، ترمز پارک برقی، سنور پارک جلو و عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، رادار نقطه کور، دی لایت، سنسور نور و باران، سیستم مالتی مدیا، بلوتوث و… اشاره کرد. شتاب این کراس اوور حدود 7.8 ثانیه و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود 7.2 لیتر در صد کیلومتر است.

محصول دیگری که ایران خودرو از آن رونمایی کرد هایما 7X بود. این خودرو که یک MPV خانوادگی به حساب می آید ساختاری کاملا مدرن و متفاوت از خودروهای کنونی بازار دارد. ترکیب صندلی ها در ردیف اول و دوم این خودرو مجزا و در ردیف سوم به صورت یکپارچه است و خودرویی خانوادگی با طراحی به روز و متناسب با برند های روز به حساب می آید. این خودرو نیز از پیشرانه مشابه 8S بهره می برد و شتابی کمتر از 10 ثانیه دارد. 7X بعد از 8S در برنامه عرضه به بازار قرار خواهد گرفت. ایران خودرو محصولات هایما را در سایت خراسان این گروه خودروسازی به تولید می رساند و بسترهای لازم برای آغاز تولید مدل 8S فراهم شده است.

در پس تازه وارد های هایما ، شرکت آپکو با نسخه های بهبود یافته تارا، رانا و هایما حضور داشت و در کنار آن نیز ایران خودرو دیزل با کشنده جدید و اتوماتیک فوتون H5، پیکاپ نیوفیس دیزلی فوتون و ون وانا نسخه آمبولانس و مسافری حاضر شده بود.

خبرنگار: ابراهیم واحدی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو