فونیکسریمکسبهتام

تحقق ۹۹درصدی برنامه های وزارت صمت در سایپا

عصر خودرو- رییس جمهور و وزیر صمت در روزهای پایانی سال گذشته دستوراتی را به خودروسازان ابلاغ کردند که از همان ابتدا با جدیت از سوی خودروسازان پیگیری شد. گروه خودروسازی سایپا بر اساس آمار و با توجه به عملکرد طی ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به جایگاهی رسیده که نشان دهنده تحقق ۹۹درصدی برنامه های ابلاغی وزارت صمت است.

تحقق ۹۹درصدی برنامه های وزارت صمت در سایپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آمار تولید در گروه خودروسازی سایپا طی دو ماه ابتدای سال جاری افزایش قابل توجهی پیدا کرده و در فروردین ماه این خودروساز روزانه 1303 خودرو و در اردیبهشت ماه روزانه 1523 دستگاه خودرو به تولید رسانده و این روند صعودی در هفته پایانی اردیبهشت ماه به اوج خود و آمار روزانه 1730 دستگاه خودرو رسیده است.

    افزایش ظرفیت تولید در کنار بهبود کیفیت؛ موضوع دستور ویژه دیگری است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشته اند و به همین منظور سایپا در بهمن و اسفند ماه سال گذشته به ترتیب 1060 و 1123 دستگاه خودرو را به صورت روزانه تولید و روانه بازار کرده است که در مقایسه با آمار تولید فروردین و اردیبهشت ماه؛ نوید رشد قابل توجه تولید در سال 1401 را بر اساس وعده داده شده به وزارت صمت می دهد.

    همچنین یکی از مهمترین دغدغه ها در زمینه خودروهای دارای کسری قطعه در گروه خودروسازی سایپا بود که شمار آن در دی ماه 1400 به حدود 80هزار دستگاه می رسید و با طرحی جهادی این آمار در اسفند ماه به 43هزار دستگاه کاهش یافت و بر اساس جدیدترین آمار در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد این خودروها از 31هزار دستگاه به حدود 25 هزار دستگاه تقلیل پیدا کرده و بر اساس برنامه های جاری این آمار به زودی به 20هزار خودرو ناقص خواهد رسید. پروه خودروسازی سایپا همچنین با برنامه ریزی دقیق موفق به حذف قابل توجه تولید خودروهای ناقص و عبور مستقیم 90درصدی محصولات از خط تولید شده است.

    همچنین در حالی که طی سال های گذشته تعهدات معوق از مهمترین چلش های صنعت خودرو کشور بوده، سایپا در سال 1401 194هزار و 913 دستگاه تعهد داشته است که تعهدات معوق تنها 6160 دستگاه خودرو است که کاهش قابل توجهی را نشان می دهد.

    سایپا در سال 1401 تا کنون حدود 56 هزار دستگاه را به تولید رسانده که نشان از تحقق 99درصدی برنامه ارائه شده به وزارت صمت است و 50هزار دستگاه از این امار به صورت مستقیم از خط تولید عبور کرده اند که نشان دهنده نرخ عبور مستقیم90درصدی و نویدبخش حذف کامل خودروهای ناقص در کوتاه ترین زمان است.

    خبرنگار: کامبیز خسروی مردخه

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط