فونیکسریمکسبهتام

تحقق بیش از ۱۰۰درصدی برنامه های تولید وزارت صمت در سایپا

رکورد تولید روزانه و هفتگی در سایپا شکست

عصر خودرو- گروه خودروسازی سایپا با تولید ۱۸۳۵ دستگاه انواع خودرو در روز جهارم خرداد ماه رکورد ۸ ماه اخیر و ۱۰۶۰۱دستگاه خودرو در هفته ابتدای خردادماه؛ رکورد تولید هفتگی ۱۲ ماه اخیر را شکست.

رکورد تولید روزانه و هفتگی در سایپا شکست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، افزایش تولید در راستای پاسخ به نیازهای بازار در جهت تعدیل قیمت ها و برنامه وزارت صمت مبنی بر افزایش تیراژ موضوعی بود که با وعده مدیرعامل سایپا مبنی بر افزایش قابل توجه آمار تولید در سال 1401 همراه شد. بررسی آمار تولید روزانه و هفتگی سایپا نشان دهنده آن است که این خودروساز طی دو ماه ابتدایی سال 1401 بیش از 94 هزار خودرو به تولید رسانده که نشان دهنده تحقق بیش از صددرصدی در مقایسه با برنامه اعلامی به وزارت صمت است و در حوزه تکمیل خودروهای ناقص نیز از ماه های پایانی سال 1400 تا کنون شمار خودروهای دارای کسری قطعه از حدود 43هزار دستگاه به حدود 26 هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است که 17هزار پروژه تکمیل خودروهای ناقص از ابتدای امسال و طی دو ماه انجام شده و به زودی این آمار به حدود 20 هزار خودرو می رسد. سایپایی ها همچنین برای جلوگیری از خودروهای ناقص جدید اقدام به برنامه ریزی دقیق برای عبور مستقیم خودروها از ط تولید کرده اند که در جدیدترین امار با تولید مستقیم 63 هزار خودرو نرخ عبور مستقیم از خط تولید در این گروه خودروسازی به حدود 90درصد رسیده که در مدت زمان کوتاه، دستاورد بزرگی در راستای دستورات رییس جمهور و وزیر صمت به حساب می آید. ذکر این نکته ضروری است که نرخ عبور مستقیم محصولات از خط تولید تا تحویل به شمتری در سایپا پیش از روی کار امدن محمدعلی تیموری به عنوان مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا تنها حدود 20درصد بوده است که مشکلات متعددی را به همراه داشته است.

    برنامه مدون سایپا برای افزایش آمار تولید روزانه تا حدود2هزار دستگاه پیش از آغاز تابستان نوید تحقق تیراژ وعده داده شده توسط این گروه خودروسازی است که بابرنامه ریزی در حوزه های مختلف به واقعیت خواهد پیوست.

    محمدعلی تیموری وعده تولید 650 هزار دستگاه انواع خودرو در گروه خودروسازی سایپا را برای سال 1401 داده است که هدف گذاری رشد بیش از 50 درصدی و فراتر از درخواست وزیر صمت را نشان می دهد و در صورت تحقق؛ تحول بزرگی در بازار خودرو کشور به حساب می آید. اصلاح نظام مالی در برابر قطعه سازان، تمرکز بر اقتصادی سازی تولید با کاهش تیراژ خودروهای زیان ده و تمرکز روی دو محصول استراتژیک شاهین و کوییک، تعیین نظام کیفی و تولید جدید، برنامه جهادی برای عبور مستقیم محصولات و حذف کامل خودروهای ناقص در کنار تکمیل پرسرعت خودروهای ناقص از جمله برنامه های سایپا از زمان روی کار آمدن محمدعلی تیموری است که منجر به دستیابی به آمار قابل توجهی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو