فونیکسریمکسبهتام

در شرکت تولیدکننده موتورهای دیزل ایران اجرا می‌شود

طرح های توسعه‌ای برای ارتقای محصولات ایران‌خودرو و کاهش ارزبری

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ایدم (تولیدکننده موتورهای دیزل ایران) از صرفه‌جویی ارزی ۲۱۳ میلیون دلاری ناشی از اجرای سه پروژه توسعه قوای محرکه، ظرف مدت پنج سال آینده خبر داد.

طرح های توسعه‌ای برای ارتقای محصولات ایران‌خودرو و کاهش ارزبری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، محمد رستم نژاد، با اشاره به پروژه موتور 355 ریل مشترک با توان 300 اسب بخار و استاندارد آلایندگیEuro 5-EEV ، گفت: کاربری این موتور در محصولاتی نظیر انواع کامیون و اتوبوس است. این پروژه موفق به کسب استانداردهای لازم از مراجع معتبر خارجی شده است. علاوه بر ارتقای استاندارد آلایندگی، کاهش 7.2 درصدی مصرف سوخت این موتور و حذف فیلتر دوده ذرات (DPF) از دستاورد های مهم این پروژه است که در مرحله صحه گذاری و اقدامات مرتبط با تولید انبوه قرار داشته و در نیمه دوم امسال تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.
    وی درباره پروژه موتور OM364 ریل مشترک با توان 140 اسب بخار و استاندارد آلایندگی Euro 5-EEV گفت: کاربری این موتور در انواع کامیونت و مینی بوس است. علاوه بر ارتقای استاندارد آلایندگی، کاهش مصرف سوخت چهار درصدی این موتور و حذف فیلتر دوده ذرات (DPF) از دستاورد های مهم این پروژه است. این پروژه نیز در حال حاضر در مرحله صحه گذاری است و در نیمه دوم امسال، تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.
    وی پروژه موتور OM457 با استاندارد آلایندگی Euro 5-EEV در سه توان 300، 350 و 430 اسب بخار را از دیگر پروژه های ارتقای محصول شرکت ایدم برشمرد و اظهار کرد: کاربری این خانواده موتور برای اتوبوس‌های داخل شهری، برون شهری، آمبولانس و کامیون است. این پروژه در بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و در نیمه دوم امسال به تولید انبوه خواهد رسید. علاوه بر ارتقای استاندارد آلایندگی، کاهش ارزبری ناشی از حذف فیلتر ذرات دود (DPF)، از دستاوردهای مهم این پروژه به شمار می‌رود.
    به گفته رستم نژاد، با اجرای این سه پروژه قوای محرکه، میزان صرفه جویی ارزی ناشی از کاهش مصرف سوخت و حذفDPF حدود 213 میلیون دلار ظرف مدت پنج سال برآورد می شود. ضمن اینکه افزایش چرخه عمر موتورهای سری 300 با تغییر سیستم سوخت رسانی آنها به ریل مشترک سبب بهبود عملکرد موتور می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو