فونیکسریمکسبهتام

گزینه تازه آبی ها برای بازار وانت های سبک کشور

آریسان جدید با تغییرات جامع می آید

عصر خودرو- خودروهای کار سبک یا وانت ها از مهمترین تولیدات صنعت خودرو و نیاز بازار کشور است.

آریسان جدید با تغییرات جامع می آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،گروه صنعتی ایران خودرو در این حوزه پس از سابقه طولانی تولید وانت بر پایه پیکان به سراغ اتاقی مدرن، متفاوت و به روز که به نوعی نسخه فیس لیفتی بر پایه طراحی پژو پارس بود رفت و وانت آریسان را به صورت دیفرانسیل عقب توسعه داد تا نسل نوینی از خودروهای سبک کار را روانه بازار کند. حال بعد از گذشت چند سال و غیبت این وانت به دلیل نیاز به ارتقاء قوای محرکه بر اساس استاندارد روز؛ آریسان جدید با تغییرات فراوان بخصوص در بخش فنی آماده ارائه هویتی مدرن و نوین به بازار خودرو است.

    آریسان جدید در گام نخست با حذف مجموعه فنی گذشته و نصب پیشرانه XU7 ارتقاء یافته دوگانه سوز با حجم پیشرانه 1.8 لیتر به خودرویی دیفرانسیل جلو بدل شده است.

    ایران خودرو در این زمینه تغییرات متعددی برای استحکام شاسی و بدنه این خودرو انجام داده است تا انتقاد های گذشته از این وانت را به مزیت های تازه ای برای آن بدل کند. به واسطه حذف ساختار انتقال قدرت به محور عقب خودرو، کانال گیربکس حذف شده است و در نتیجه فضای بهتری برای سرنشینان بوجود آمده است. این وانت در نسخه جدید قرار است با گیر بکس صد درصد داخلی سری BE که از نوع 5 سرعته دستی است عرضه شود.

    در قلب آریسان جدید پیشرانه ارتقاء یافته جدید XU7 دوگانه سوز قرار دارد که از مخزن 75 لیتری CNG و مخزن بنزین 40 لیتر تغزیه می کند. همچنین زاپاس بند در این نسخه جدید کاملا به زیر اتاق منتقل شده تا بهینه سازی فضاها به حداکثر برسد.

    نسل گذشته آریسان از پیشرانه 1.7 لیتری OHVG2 با حداکثر توان 86 اسب بخار در حال بنزین و 140 نیوتون متر گشتاور بهره می برد در حالی که پیشرانه XU7+ جدید این خودرو تون ارائه حداکثر قدرت 101 اسب بخار و 146 نیوتون متر گشتاور را دارد. این وانت جدید به لطف انتقال قدرت به محور جلو و حذف گاردان و دیفرانسیل در عقب و طراحی جدید هر دو محور، کارایی بهتری را ارائه می کند وبه واسطه استفاده از شاسی یکپارچه، استحکام به مراتب بالاتری از نسخه قبل خواهد داشت.

    بهره گیری از قوای محرکه جدید در این خودرو کار؛ موجب کاهش محسوس صدای ورودی به اتاق با عایق بندی جدید ، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی شده است و گروه صنعتی ایران خودرو ارتقاء سیستم ترمز و تعلیق در کنار افزایش کارایی سیستم تهویه مطبوع این خودرو را نیز در برنامه داشته است.

    در داخل کابین آریسان جدید مانند گذشته از داشبورد مشترک با پژو پارس استفاده شده و غربیلک فرمان نیز با سمند مشترک است که در مجموع فاصله زیادی از چهره اقتصادی و ساده وانت های گذشته دارد و در این نسخه جدید سنسورهای موانع عقب و  چراغهای مه شکن جلو نیز به فهرست امکانات این خودرو افزوده شده است. همچنین از دیگر امکانات این وانت می توان به شیشه های برقی، سیستم پخش با بلوتوث و ورودی USB  و فرمان هیدرولیک اشاره کرد.

    آریسان جدید در زمینه ایمنی از ترمز های دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب بهره می برد و به ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و دو کیسه هوا مجهز شده است.

    وانت های سبک سهم قابل توجهی از نیاز بازار ایران را پوشش می دهند و عرضه در این بازار با فراز و نشیب های متعددی طی سال های اخیر همراه بوده است. آریسان جدید؛ مدرن ترین نگاه اقتصادی به نیاز بازار در این کلاس از خودروها است که در کنار امکانات مناسب، ظرفیت حمل بار بالا در کنار قوای محرکه مدرن و چهره ای جذاب را ارائه می کند که در مقایسه با معدود رقبایش در بازار ضمن بهره گیری از قابلیت قابل توجه دوگانه سوز بودن موتور؛ استاندارد های فنی به روزی دارد و اتاق مدرن تر با امکانات بیشتری را ارائه می کند.

    ضمن اینکه به دلیل اشتراک زیاد پلتفرم این محصول با خودروی پارس، سهولت تامین قطعات و تعمیرات ارزان را نیز فراهم می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو