فونیکسریمکسبهتام

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

دورنمای روشن از معاملات خودرو با عرضه موفق در بورس کالا

عصر خودرو- تجربه عرضه خودرو در بورس کالا می‌توانست دورنمای روشن و بهتری از معاملات خودرو شکل دهد و سود حاصل از تولید آن را به جای واسطه‌ها به جیب تولیدکنندگان روانه کند.

دورنمای روشن از معاملات خودرو با عرضه موفق در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سنا، آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه به لغو عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و افزود: تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا با وجود ارسال نامه وزارت صمت اما با ابهام باقی است و در خصوص آن هیچ‌گونه توضیح کارشناسی در خصوص اثرات عرضه خودرو در بورس کالا ارایه نشده است.

    وی اظهار داشت: تجربه عرضه خودرو در بورس کالا می‌توانست دورنمای بهتری از معاملات خودرو را شکل دهد.

    پورکار معتقد است که اگر وزارت صمت چهارشنبه گذشته اجازه عرضه دو خودروی پرطرفدار در بورس کالا را می‌داد و این عرضه‌ها ادامه پیدا می‌کرد، بدون شک حال و روز صنعت خودرو از فرآیند فعلی بهتر می‌شد و به جای واسطه‌ها، سود حاصل از تولید خودرو به تولیدکننده می‌رسید.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا گفت: اگرچه دلایل این تعلیق، ابهام‌های حقوقی عنوان شده اما به صورت واضح و روشن نوع ابهام‌ها اعلام نشده است.

    وی افزود: در حالی که بازار و صنعت خودرو با عرضه خودرو در بورس کالا می توانست به سمت شفافیت و حذف رانت‌های قیمتی حرکت کند اما با این تصمیم، همچنان شرایط غیرشفاف باقی می‌ماند.

    پورکار ادامه داد: مابه‌التفاوت قیمت که می توانست در پی رقابت شکل گرفته در بورس کالا به تولیدکننده منتقل شود اما با این اتفاق، مجدداً به جیب عده‌ای دلال خواهد رفت.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه از آنجایی که تجربه عرضه خودرو در بورس کالا با محصول کارا وجود داشت، وزارت صمت می‌توانست با وضعیت بهتری این موضوع را مدیریت کند، نه اینکه به دلیل ابهام‌هایی که هنوز هم برای کسی معلوم نیست، خواستار لغو عرضه خودرو در بورس کالا دقیقاً یک روز قبل از عرضه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو