فونیکسریمکسبهتام

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

لغو عرضه خودرو در بورس به سود چه افرادی است؟

عصر خودرو- محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه دلیل فنی وزارت صمت برای لغو عرضه خودرو در بورس کالا چیست و آیا شروع حذف رانت از معاملات خودروهای کم تیراژ اقدام نامطلوبی بود؟ تاکید کرد از وزیر صمت در خصوص این اقدامات و عملکرد ضعیف در حوزه خودرو و سامانه یکپارچه پر ایراد سوال می کنیم.

لغو عرضه خودرو در بورس به سود چه افرادی است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به لغو عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و گفت: این تصمیم از سوی وزارت صمت جای تعجب داشت چرا که عرضه خودرو در بورس کالا و ایجاد شفافیت و حذف رانت در این بازار، وزارت صمت را به عنوان متولی صنعت خودرو کمک می کرد تا به مرور کل تولیدات خودرو با محوریت بورس کالا به فروش رود و وزارت صمت نیز به دلیل شفافیت مطلوب بورس، سیاست های خود را به پیش ببرد.

    وى اظهار داشت: طی چند سال اخیر ساز و کار شوراى رقابت و در ادامه پیگیری قیمت گذارى دستورى و قرعه کشی هیچ اثر مطلوبی در بازار نداشته باشد دولت به تجربه قبلی عرضه کالاها در بورس کالا و تعا‌ل این بازار توجه کند.

    علیزاده ادامه داد: اتخاذ چنین تصمیم های شبانه ای تنها به بی اعتمادی سرمایه گذاران به بازار سرمایه منجر می شود و کمیسیون اقتصادی در اسرع وقت از مسوولان وزارت صمت و وزیر صمت در خصوص ناکارآمدی برنامه های این وزارتخانه همچون سامانه یکپارچه فروش خودرو و دلیل واضح تعلیق عرضه خودروهای کم تیراژ در بورس کالا سوال می کند.

    این نماینده مجلس گفت: به نظر می رسد موضوع عرضه خودرو در بورس کالا را باید در قالب قانون پیش ببریم تا شرایط قرعه کشى و مشکلات این شیوه به صورت اصلاح شده و شفافیت و رانت زدایی در این بازار حاکم شود.

    علیزاده در پایان کفت: قربانی اصلی ادامه سیاست های وزارت صمت در بازار خودرو، سهامداران، شرکت های خودروسازی و مصرف کنندگان هستند و در این میان تنها عده ای واسطه چشم به سیاست های فعلی دوخته اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط