فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صمت باید هرچه سریعتر بازار خودرو را سامان دهد

عصر خودرو- به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اگر رویه کاری وزارت صمت در خصوص خودرو ادامه دار باشد، وزیر استیضاح می‌شود.

وزارت صمت باید هرچه سریعتر بازار خودرو را سامان دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهزاد رحیمی گفت: وزارت صمت چند وقتیست وعده‌هایی در خصوص ساماندهی بازار خودرو داده، اما به هیچ کدام عمل نکرده که همین موضوع باعث نارضایتی نمایندگان مجلس شده است.

    آنطور که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید برخی نمایندگان دنبال عملیاتی کردن استیضاح وزیر صمت هستند و او هم در حال ارائه مستندات برای توجیه کار‌هایی است که انجام نداده.

    این نماینده مجلس اوایل اردیبهشت امسال هم گفته بود: اگر رویه کاری وزیر صمت تغییر نکند، تا 2 ماه دیگر استیضاح خواهد شد.

    استیضاح وزیر صمت از پارسال به هیئت رئیسه تحویل داده شده ولی تاکنون اعلام وصول نشده؛ این را آقای لطف الله سیاهکلی یک دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته است.

    جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور نیز می‌گوید: به دلیل اصلاح قیمت خودرو، استیضاح وزیر صمت فعلا مسکوت مانده است؛ اگر وزارت صمت آیین نامه واردات خودرو را به درستی اجرایی نکند و خواسته‌های مردم تامین نشود، این موضوع را دوباره به جریان می‌اندازیم.

    وزیر صمت از پارسال وعده حذف قرعه کشی را داده بود که امسال نه تنها این سیستم حذف نشد، بلکه با شیوه جدید به اجرا در آمد.

    هجدهم خرداد وزارت صمت جلوی عرضه خودرو در بورس کالا را گرفت؛ آن طور که این سازمان اعلام کرده، علیرغم آماده سازی زیرساخت‌های لازم، عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق شده است.

    نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز، از پاسخ‌های آقای فاطمی‌امین وزیر صمت، در مورد «افزایش شدید قیمت کالاها، تعیین تکلیف خودرو‌های سنگین وارداتی، حمایت واحد‌های استراتژیک و معادن و برنامه ریزی برای خرید تضمینی کالا‌های مصرفی و محصولات کشاورزی» قانع نشدند و به او کارت زرد دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو