فونیکسریمکسبهتام

وانت ایران خودرو با قوای محرکه و تغییرات متعدد آماده ورود به بازار شد

تعریف جدید از باربری با آریسان۲

عصر خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو پس از حدود یک سال توقف تولید وانت آریسان؛ نسخه جدید این وانت سبک شهری را را با نام آریسان۲ روانه خطوط تولید ایران خودرو خراسان کرد.

تعریف جدید از باربری با آریسان۲
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آریسان در نسل اول از دومین نسخه پیشرانه OHV و دیفرانسیل محرک عقب استفاده می کرد و همین موضوع موجب بروز برخی نقاط ضعف در این وانت دوگانه سوز از جمله نارضایتی هایی از کشش این خودرو یا استقامت شاسی بوجود آمده بود. ایران خودرو برای رفع این مشکلات و تبدیل آریسان به وانتی کاربردی در بازار زیربندی و هویت فنی آن را کاملا متحول کرد و پیشرانه XU&پلاس را جایگزین پیشرانه OHV II نسل قبلی این خودرو کرد و در پی آن تمامی بخش های فنی دیگر آریسان دستخوش تغییرات متعددی شد.

    آریسان با این ترکیب فنی جدید دیگر یک پیکاپ دیفرانسیل جلو به حساب می آید که از گیربکس 5 سرعته دستی BE بهره می برد و حداکثر توانش از 86 اسب بخار به حدود 104 اسب بخار ارتقاء پیدا کرده است و حداکثر گشتاور آن نیز 17 نیوتون متر افزایش یافته و به 157 نیوتن متر رسیده و استاندارد های آلایندگی روز را پاس می کند. ایران خودرو در ادامه تغییرات آریسان در نسخه جدید از شاسی یکپارچه تقویت شده استفاده کرده که استحکام این خودرو در شرایط باری حداکثری را افزایش می دهد.

    بهره گیری از قوای محرکه جدید در این خودرو کار؛ موجب کاهش محسوس صدای ورودی به اتاق با عایق بندی جدید ، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی شده است و گروه صنعتی ایران خودرو ارتقاء سیستم ترمز و تعلیق در کنار افزایش کارایی سیستم تهویه مطبوع این خودرو را نیز در برنامه داشته است.

    همچنین از دیگر تغییرات این وانت در نسخه جدید می توان به انتقال لاستیک زاپاس به زیر خودرو در کنار مخزن سوخت جدید 40 لیتری اشاره کرد که در همراهی با مخزن بزرگتر جدید CNG آریسان2، این وانت را در کنار افزایش کارایی، اقتصادی می کند.

    در داخل کابین آریسان جدید مانند گذشته از داشبورد مشترک با پژو پارس استفاده شده و غربیلک فرمان نیز با سمند مشترک است که در مجموع فاصله زیادی از چهره اقتصادی و ساده وانت های گذشته دارد و در این نسخه جدید سنسورهای موانع عقب و  چراغهای مه شکن جلو نیز به فهرست امکانات این خودرو افزوده شده است. همچنین از دیگر امکانات این وانت می توان به شیشه های برقی، سیستم پخش با بلوتوث و ورودی USB  و فرمان هیدرولیک اشاره کرد.

    آریسان جدید در زمینه ایمنی از ترمز های دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب بهره می برد و به ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و دو کیسه هوا مجهز شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط