فونیکسریمکسبهتام

کامیون برقی خودران بدون کابل برای جاده‌های عمومی آمریکا تایید شد

عصر خودرو- شرکت فناوری باربری اینراید (Einride) بعد از موفقیت عرضه نمونه کامیون‌های خود در سوئد در سال ۲۰۱۷، حالا برای فروش در آمریکا چراغ سبز گرفته است.

کامیون برقی خودران بدون کابل برای جاده‌های عمومی آمریکا تایید شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، شرکت فناوری باربری اینراید (Einride)  اولین بار در سال 2017 کامیون برقی خودران بدون کابل خود را معرفی کرد که چند سال بعد از آن برای اولین بار در جاده‌های سوئد حرکت کرد. حالا شرکت برای عرضه در آمریکا چراغ سبز گرفته است.

    پیش از این تعدادی از کامیون‌های خودران برقی قبلا در جاده‌های عمومی آمریکا به حرکت درآمده‌اند. گفتنی است که در این خودروهای آزمایشی یک راننده محض ایمنی در داخل خودرو قرار دارد که در صورت بروز مشکلات، توسط راننده هدایت یا توسط یک تیم پشتیبانی سیار همراهی می‌شود.

    اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) حرکت خودروی برقی خودران اینراید برای حرکت در جاده‌های عمومی آمریکا را تأیید کرده است. اما وجه متمایز اینراید با کامیون‌های خودران مجمود عدم نیاز به راننده برای شرایط اضطراری است. اساسا این مدل کامیون اینراید هیچ کابینی برای مستقر کردن راننده را در خود نساخته است.

    مدل کامیون برقی اینراید باتری‌دار از مجموعه حسگرهای داخلی شامل دوربین‌ها، رادارها و لیدارها استفاده می‌کند و توسط اپراتور انسانی از راه دور نظارت می‌شود. شرکت هدف از این کار را تضمین ایمنی این وسایل خودران با نظارت و امکان دخالت انسان در فرآیند کار و ایجاد فرصت شغلی در امور ترابری در آینده عنوان کرده است.

    آزمایش کامیون اینراید در جاده‌های عمومی در سه ماهه سوم سال جاری انجام می‌شود، این وسیله نقلیه با عملیات ناوگان موجود در قسمت تولید لوازم خانگی جنرال الکتریک ادغام شده و انتظار می‌رود کالاها را بین انبارها جابجا کند و همینطور در جاده‌های عمومی با ترافیک مختلط کار کند.

    بیل گود، معاون زنجیره تامین لوازم خانگی جنرال الکتریک در همین زمینه گفت: «ما در حال ایجاد یک زنجیره تامین پایدارتر و کارآمدتر از طریق افزایش برق‌رسانی و اتوماسیون در عملیات تولید و توزیع خود هستیم.» او همینطور افزود: «ما از همکاری با اینراید برای نشان دادن اینکه چگونه فناوری آنها می‌تواند به ما در تسریع دستیابی به هدف مذکور کمک کند، قدردانی می‌کنیم.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو