فونیکسریمکسبهتام

کراس اوور بومی ایران خودرو با چه موتور، گیربکس و امکاناتی می آید؟

مشخصات فنی و تیپ‌بندی «ری‌را»

عصر خودرو- ایران خودرو به تازگی از نسخه Running Car کراس اوور بومی‌اش در حضور خبرنگاران پس از وزیر صمت رونمایی کرد. هر چند این خودرو هنوز به فاز نهایی و آمادگی برای تولید نزدیک نشده اما بر اساس برنامه ریزی های ایران خودرو و مدارک نمای شداده شده توسط مسئول ارشد مرکز تحقیقات ایران خودرو می توان شناخت کلی نسبت به مشخصات فنی و امکانات آن پیدا کرد.

مشخصات فنی و تیپ‌بندی «ری‌را»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹:۰۰
  • 1
  • 1
  • مشخصات فنی و تیپ‌بندی «ری‌را»

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، «ری‌را» بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در سه تیپ روانه بازار شود. هر سه تیپ ری‌را به پیشرانه EF7PTC (نسخه پلاس پیشرانه توربوشارژ EF7) با حداکثر توان حدود 160 اسب بخار و حداکثر گشتاور حدود 245 نیوتون متر روانه بازار خواهد شد. سه تیپ پایه تا فول ریرا به ترتیب از گیربکس های 6 سرعته دستی و دو تیپ فول از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مشابه تارا و دنا پلاس توربو اتوماتیک استفاده خواهند کرد. امکانات تیپ پایه «ری‌را» شامل مواردی همچون ترمز پارک برقی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP، کنترل کشش TCS و ترمز کمکی BAS، سنسور نور و باران، سنسور عقب، ترمز های دیسکی در جلوو عقب، کیسه های هوای جلو و جانبی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سراشیبی ، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS، خروجی 12 ولت برق در فضای بار، درچه هوا برای سرنشنیان عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، 6 بلندگو شامل 2 توییتر، نمایشگر 10 اینچی لمسی، فرمان برقی، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، صندلی با روکش چرم و پارچه، آینه های جانبی برقی، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان می شود. امکانات نسخه فول این خودرو علاوه بر موارد ذکر شده شامل آینه الکتروکرومیک داخلی، سنسور جلو، کیسه هوای پرده ای، هشدار نقاط کور blind spot detection، آین ههای تاشوی برقی، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، رینگ آلومینیومی دو رنگ، چراغ های استقبال، سانروف پانورامیک و صندلی ها با روکش تمام چرم می شود.

«ری‌را» احتمالا از سال 1402 آماده ورود به بازارهای صادراتی خواهد شد و با توجه به سطح امکانات و مشخصات فنی این خودرو می توان روی موفقیت این خودرو در برابر رقبایش در بازارهای هدف حساب ویژه ای باز کرد تا سهم 7 تا 10 هزار دستگاهی در سال را نصیب بخش صادرات خودرو ایران کند. ایران خودرو همچنین در راستای توسعه قوای محرکه بر اساس پیشرانه های سه سیلندر جدیدش در نظر دارد تا از سال 1404این خودرو را با پیشرانه سه سیلندر توربو 148 اسب بخار با حداکثر گشتاور 240 نیوتون متر و گیربکس 6سرعته دستی یا دو کلاچه DCT عرضه کند و به واسطه تغییر استاندارد های آلایندگی این پیشرانه به اصلی ترین گزینه قوای محرکه «ری‌را» بدل شود طی برنامه ای 5ساله این خودرو به یکی از اصلی ترین مهره های صادرات خودرو کشور بدل شود.

نوشته: امیرحسین برخورداری

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط