فونیکسریمکسبهتام

روزهای سخت خودروسازان در آمریکا

عصر خودرو- مشکلات زنجیره تامین قطعات، تقریبا همه خودروسازان بزرگ در آمریکا را زمینگیر کرده است. جنرال موتورز (GM)، تویوتا و سایر خودروسازان در سه ماهه آخر به دلیل ادامه مشکلات زنجیره تامین در کاهش موجودی، با رکود شدیدی در فروش خودروهای خود در آمریکا مواجه شده اند.

روزهای سخت خودروسازان در آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، بر اساس آمار منتشر شده در روز جمعه،  جنرال موتورز در سه ماه منتهی به 9 تیر 582401 دستگاه خودرو فروخت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشته است.

    این ابرخودروساز آمریکایی اعلام کرد که 95 هزار  وسیله نقلیه نیمه ساخت دارد که به قطعاتی نیاز دارند که انتظار دارد تا پایان سال 2022 تحویل دهد.

    بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، چنین مانورهایی در سال گذشته به یک امر عادی نزد خودروسازان آمریکایی تبدیل شده است، زیرا تولید کنندگان سعی می کنند با توجه به عرضه محدود نیمه هادی ها و سایر اقلام کلیدی، تا حد امکان خودروهای کامل بیشتری تحویل دهند.

    جنرال موتورز اعلام کرد که با وجود موجودی کم، فروش بالایی برای پیکاپ های خود، شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا داشته است. همچنین «کاهش قدرت خرید مردم آمریکا» باعث رشد فروش سایر خودروها از جمله شورولت کامارو و شورولت کلرادو شده.

    جنرال موتورز با اظهار امیدواری به دستیابی به چشم انداز سود کل سالانه خود، اذعان کرد کاهش سود خالص سه ماهه دوم این شرکت به حدود 1.6 تا 1.9 میلیارد دلار، نگران کننده است.

    در همین حال، تویوتا فروش 531105 دستگاه را در مدت مشابه گزارش داد که در مقایسه با سه ماهه سال 2021 کاهش 23 درصدی را نشان می‌دهد. مدیران این شرکت ژاپنی در آمریکا همچنین به «چالش‌های مداوم کمبود قطعات» اشاره کردند که مانع  تولیدشان شده است.

    البته فروش خودروهای الکتریکی تویوتا که بیش از 25 درصد از فروش تویوتا را تا کنون در سال جاری تشکیل داده است، جهش قابل توجهی را نسبت به پارسال نشان می دهد.

    هیوندای موتور، دیگر خودروساز بزرگ حاضر در آمریکا هم خبر از کاهش 23 درصدی فروش خود به 184191 دستگاه داد.

    شرکت تحقیقاتی Cox Automotive کاهش 19.3 درصدی فروش خودرو در ایالات متحده را برای سه ماهه دوم پیش بینی کرده است. اقتصاددان ارشد این شرکت می‌گوید: «شرایط اقتصادی در ماه‌های گذشته بدتر شده است و کمبود عرضه در زنجیره تامین، همچنان بزرگ‌ترین معضل پیش روی صنعت خودروسازی آمریکا است.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم