فونیکسریمکسبهتام

افت فروش پلاگین‌ها در نروژ

عصر خودرو- فروش خودروهای سواری جدید در نروژ در ماه ژوئن به کاهش خود ادامه داد، زیرا تعداد ثبت‌نام‌ها به ۱۴هزار و ۹۰۱ مورد رسید که ۹/ ۲۶درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

افت فروش پلاگین‌ها در نروژ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، فروش پلاگین‌ها نیز پس از نیمه اول سال جاری، با کاهش 4/ 18درصدی به تعداد 68هزار و 505 مورد رسید. در دسترس بودن محدود خودروهای جدید همراه با شرایط اقتصادی چالش‌برانگیز، بر بازار خودروهای پلاگین نیز تاثیر می‌گذارد. در ماه گذشته، تعداد 13هزار و 391 دستگاه خودروی برقی سواری پلاگین جدید به ثبت رسید که 23درصد کمتر از یک سال قبل است.

    ثبت‌نام خودروهای تمام‌برقی به تعداد 11هزار و 722 دستگاه رسید که به معنای کاهش قابل‌توجه 11درصدی نسبت به سال گذشته است. این رقم بالاترین افت از بهار سال 2020 و مربوط به قرنطینه ناشی از انتشار ویروس کروناست. در مورد خودروهای هیبریدی پلاگین، تعداد ثبت‌نام‌ها تقریبا 60درصد کاهش یافت و به هزار و 669 مورد رسید. فروش خودروهای هیبریدی پلاگین به دلیل کاهش مشوق‌های مالیاتی همچنان رو به سقوط است. همانطور که انتظار می‌رفت، در اواخر ژوئن، تسلا مدل Y در نروژ با 2هزار و 533 مورد تحویل، که 17درصد از کل خودروهای جدید را تشکیل می‌دهد، به نتیجه خوبی دست یافت. این نتیجه به تسلا امکان داد تا جایگاه شماره‌یک خود را حفظ کند. پیش تر عنوان شده بود که میزان فروش خودروهای برقی در نروژ روز به روز در حال افزایش بوده و این رقم در سال 2021 نسبت به سال 2020 حدود 48 درصد افزایش یافته است.

    افزایش فروش خودروهای برقی در نروژ باعث شده از هر سه خودروی جدیدی که در این کشور به فروش می روند، دو اتومبیل برقی باشند و در این بین رتبه اول متعلق به شرکت تسلا است که توانسته بخش زیادی از بازار خودروهای برقی این کشور را تسخیر کند. نروژ قصد دارد در سال 2025 فروش خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز را متوقف کند و لذا اولین کشور جهان خواهد بود که این اتومبیل ها را از روند تولید و عرضه خارج خواهد کرد. نروژ که یکی از کشورهای مهم تولیدکننده نفت است، خودروهای برقی را از مالیات معاف کرده تا انگیزه تولید و فروش آنها را افزایش دهد. از بازار خودروهای برقی در نروژ حدود 5/ 11 درصد در کنترل شرکت تسلا است و رتبه دوم با 4/ 9 درصد به شرکت فولکس واگن اختصاص دارد. در میان انواع خودروهای برقی عرضه شده هم خودروی مدل 3 تسلا محبوب ترین بوده و رتبه دوم از آن خودروی هیبریدی RAV4 تویوتا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو