فونیکسریمکسبهتام

متوسط قیمت خودرو در بازار آمریکا افزایش یافت

عصر خودرو- در ماه ژوئن متوسط قیمت خودرو در بازار آمریکا به بالاترین رکورد خود رسید و از ۴۸ هزار دلار عبور کرد.

متوسط قیمت خودرو در بازار آمریکا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، در ماهی که گذشت، متوسط قیمت خودرو در بازار آمریکا 48,043 دلار شد که 1.8 درصد بالاتر از ماه مه و 12.7 درصد (حدود 5,410 دلار) بالاتر از سال گذشته بود.

    خریداران خودرو در سگمنت غیرلاکچری به طور متوسط امسال 1,017 دلار خودروها را گران تر از سال گذشته خریدند.

    در چند ماه گذشته با این که انبار نمایندگی های فروش خودروسازان بهبود یافته و دیگر وضعیت بعد از کرونا را ندارد، قیمت ها همچنان روند صعودی دارند. بعد از شیوع همگانی ویروس و خالی شدن انبار و پارکینگ نمایندگی های فروش،‌ اصطلاح جدیدی باب شده و معیار جدید اندازه گیری در نمایندگی ها «روزهای ماندن در انبار» days of inventory مورد استفاده قرار می گیرد. به طور متوسط این روزها خودرو در پارکینگ نمایندگی ها حدود 30 روز می ماند.

    یکی از دلایل مهم بالا کشیدن متوسط خودرو در بازار آمریکا، گرایش بیشتر مردم به خودروهای پرتجمل یا لاکچری است. در ماه ژوئن امسال 18 درصد از خودروهای نوی فروخته شده در دسته بندی پرتجمل یا لاکچری قرار می گرفتند که در طول تاریخ صنعت خودرو بالاترین درصد بوده است. در ماه ژوئن خریداران خودروهای پرتجمل هم نسبت به سال گذشته 1,069 دلار بیشتر برای خرید خودرو پرداخته اند.

    در سال 2022 عامل دیگری که باعث بالا رفتن متوسط قیمت خودرو شده، گرایش بیشتر مردم به خودروهای برقی و هیبریدی بوده است. همچنین از دلایل این گرایش، بالا رفتن قیمت سوخت بوده که باعث شده خودروهای کم مصرف تر مشتریان بیشتری پیدا کنند. با این حال همین خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی معمولی گران تر هستند و در نتیجه متوسط قیمت خودرو را بالا می برند.

    در بین همه سگمنت ها و بخش های بازار، بیشترین افزایش قیمت را خودروهای هیبریدی داشته اند و در برخی از موارد قیمت این خودروها تا 3,593 دلار هم افزایش قیمت داشته است. قیمت خودروهای برقی هم به طور متوسط 2,444 دلار افزایش یافته است.

    با این که در اکثر سگمنت ها شاهد افزایش قیمت بوده ایم،‌ برخی از انواع خودروها از برخی از سازندگان خودرو بدون تغییر باقی مانده اند. ربکا ریدزوسکی Rebecca Rydzewski مدیر پژوهش شرکت تحقیقاتی کاکس اتومتیو می گوید: «در حالی که قیمت خودروها به طور متوسط بالاتر از MSRP  [قیمت کارخانه] است، برخی از خودروهای غیرلاکچری، همچنان مقرون به صرفه باقی مانده و با قدرت خرید مردم مطابقت دارند که بیشتر خودروهای جمع و جور، کراس اور یا اس یو وی کوچک هستند. خیلی از این موارد 30 درصد پایین تر از متوسط قیمت خودرو در بازار قیمت می خورند.»

    نام و نشان و برند خودروسازان هم در پایین ماندن قیمت خودرو و مطابقت آن با قدرت خرید مردم تأثیر دارند. برای مثال خودروهای نو از برندهای هوندا، کیا و مرسدس بنز فقط 6.5 تا 8.7 درصد بالاتر از قیمت کارخانه قیمت گذاری شده و به فروش رفته اند. جالب این جا است که برخی برندها مثل بیوک، لینکلن و رام حتی 1 درصد پایین تر از قیمت کارخانه به فروش رسیده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو