فونیکسریمکسبهتام

امروز آغاز دومین دور فروش خودرو

چه خودروهایی عرضه می شوند؟

عصر خودرو- سخنگوی وزارت صمت گفت: امروز یکشنبه ساعت ۱۷ مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه آغاز و تا ساعت ۱۷ روز ۲۸ تیرماه ادامه خواهد داشت. تعداد دقیق خودروهای عرضه شده تا عصر امروز اعلام می‌شود.

چه خودروهایی عرضه می شوند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، اولین دوره ثبت نام در سامانه جدید قرعه کشی خودرو تحت عنوان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، 27 اردیبهشت ماه آغاز شد و یازدهم خردادماه اسامی منتخبان اعلام و مقرر شد بیش از 191 هزار دستگاه خودرو هم به برندگان نهایی و هم به رزروی ها تخصیص داده شود.

    پس از پایان دور نخست قرعه کشی، نامه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد دو معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (معاون هماهنگی به معاون صنایع حمل‌و نقل وزارت صمت) در مورد ایرادات فنی و امنیتی سامانه اطمینان نداشته و تاکید کرده بودند که فعلاً از طریق این سامانه قرعه‌کشی انجام نشود. البته پس از انتشار این نامه، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که «سامانه مشکلی ندارد و قرعه کشی هم به خوبی انجام شده است و آن نامه الزاماتی را لحاظ می‌کند که سامانه بتواند در وزارت صنعت فعالیت کند.» در ادامه نیز اعلام شد که مرحله دوم ثبت نام و قرعه کشی در اواخر تیر ماه انجام خواهد شد.

    در همین رابطه نیز قالیباف به مهر اعلام کرد که امروز یکشنبه 25 تیر ماه ساعت 17 مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه آغاز خواهد شد و تا ساعت 17 روز سه‌شنبه 28 تیرماه ادامه خواهد داشت و تعداد دقیق خودروهای عرضه شده تا عصر امروز اعلام می‌شود.

    به گفته سخنگوی وزارت صمت، در این دور هم مثل دور قبلی همه خودروسازان اعم از دولتی و خصوصی حضور خواهند داشت.

    جزئیات عرضه

    بر این اساس، در این مرحله گروه صنعتی ایران خودرو هشت محصول خود را به صورت پیش‌فروش یکساله و پنج محصول را در قالب فروش فوق‌العاده عرضه می‌کند که پژو 206 تیپ 3 با سقف شیشه‌ای، پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای، پژو 207 اتوماتیک شش سرعته، پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P، پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7P، سورن‌پلاس، دناپلاس توربوشارژر دستی با گیربکس شش سرعته و فرمان برقی و دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک در قالب پیش‌فروش یکساله عادی و ویژه مادران (بهمن و اسفند 1401) و پنج محصول شامل پژو 206 تیپ 2، پژو پارس سال، پژو 207 اتوماتیک شش سرعته، تارا اتوماتیک و دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک به صورت فوق‌العاده عرضه خواهد شد.

    همچنین گروه خودروسازی سایپا نیز در این مرحله، پنج محصول در قالب فروش فوق‌العاده، هفت محصول در قالب طرح پیش‌فروش یکساله و چهار محصول در قالب مشارکت در تولید عرضه خواهد کرد که پنج محصول ساینا S، کوییککوییک معمولی، کوییک R با گیربکس معمولی و شاهین G را در قالب فروش فوق‌العاده، هفت محصول شامل ساینا S، کوییک معمولی، کوییککوییک R معمولی، کوییک R اتوماتیک و سایپا 151 SE با موتور M13 در قالب پیش فروش یکساله (موعد تحویل خودروها بسته به نوع خودروها از آبان 1401 تا تیر ماه 1402) و چهار محصول شامل ساینا S، کوییک معمولی، کوییککوییک R با گیربکس معمولی را در قالب مشارکت در تولید به صورت عادی و همچنین ویژه مادران (موعد تحویل شهریور تا مهر 1402) در این مرحله خواهد کرد.

    در بخش خصوصی نیز شرکت آرین‌پارس‌موتور در این مرحله، محصول لاماری‌ایما را در قالب فروش فوق‌العاده عرضه کرده است. طبق اعلام این شرکت، در فروش فوق‌العاده لاماری‌ایما، این خودرو با قیمت قطعی یک میلیارد و 79 میلیون تومان و با موعد تحویل 90 روز کاری عرضه شده است.

    شرکت مدیران‌خودرو نیز در این طرح، پنج مدل از محصولات خود شامل MVM X22 اسپورت لاکچری، MVM X22 PRO IE توربو، MVM X33 اکسلنت اسپرت اتوماتیک، آریزو 5 توربو IE و تیگو 7 IE را در قالب فروش فوق‌العاده با قیمت قطعی و موعد تحویل حداکثر 90 روزه و X55 PRO اکسلنت را در دو مدل اکسلنت و اکسلنت اسپورت بصورت فروش فوری با قیمت قطعی و موعد تحویل حداکثر 30 روزه عرضه کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو