فونیکسریمکسبهتام

کنترل قیمت در صنعت تایرسازی باعث توقف یا کندی پیشرفت پروژه‌ها شد

عصر خودرو- معاون امور صنایع و معادن اعلام کرد: کنترل قیمت در سال‌های اخیر در صنعت تایر باعث شده تا با توقف یا کندی پیشرفت پروژه های توسعه در این صنعت مواجه شویم.

کنترل قیمت در صنعت تایرسازی باعث توقف یا کندی پیشرفت پروژه‌ها شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سید رضا محتشمی‌پور امروز در جلسه هم اندیشی وزیر صمت با برگزیدگان روز صنعت و معدن در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: کنترل قیمت در سال‌های اخیر در صنعت تایر باعث شده تا با توقف یا کندی پیشرفت پروژه های توسعه در این صنعت مواجه شویم که این موضوع به معنای خروج سرمایه‌ها از صنعت تایرسازی است.

    معاون امور صنایع و معادن افزود  حذف مداخلات در قیمت گذاری تایرهای لوکس از  مطالبه فعالان این صنعت است که در این زمینه ظرفیت تولید وجود داشته و حساسیت‌های قیمتی کمتر است.

    محتشمی‌پور با اشاره به ضعف زیرساخت ها به‌ویژه تامین برق برای واحدهای بزرگ گفت: واحدهای صنایع معدنی به‌طور معمول در فاصله زیاد از شبکه های برق و همچنین زیرساخت‌ها از جمله جاده ها قرار دارند.

    محتشمی پور اظهار داشت: در سال‌های گذشته حق دولت در بخش دریافت حقوق معدنی به خوبی رعایت نشده، بنابراین در عمل حجم عملیات برای توسعه زیرساخت‌ها کفایت نیازها را نمی‌کند.

    وی با اشاره به مشکلات بورس کالا که دیگر گلایه فعالان صنعتی است، اظهار داشت: کنترل عرضه و تقاضا در بورس کالا منجر به کاهش قیمت‌ها شده است که این موضوع در شرایط تورمی جامعه فشار زیادی به شرکت‌ها وارد می‌کند.

    معاون وزیر صمت، همچنین فرسودگی و کمبود ماشین‌آلات در موضوع حمل و نقل در جاده و ریل را عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از خواسته‌های فعالان صنعتی عدم اعمال محدودیت در حوزه های صادراتی به ویژه سیمان و فولاد است.

    وی افزود: توافقات طولانی محموله‌های صادراتی در گمرکات، کمبود کارگر و تکنسین ماهر و همچنین مشکلات تأمین مواد اولیه و محدودیت‌های صادراتی سایر مشکلات این حوزه است.

    در این جلسه محتشمی پور به ارایه گزارشی پرداخت و  بیان داشت عدم توازن در نرخ گذاری زنجیره فولاد، فرسودگی کارخانجات، تامین ارز پایدار، دخل  و تصرف در قیمت گذاری محصولات حقوق دولتی معادن و تامین انرژی پایدار از جمله مشکلات بخش معدن عنوان کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط