فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه مجلس:

قیمت جایگزین تیبا و سمند نباید گرانتر از آن‌ها باشد

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه مجلس گفت:هرچند سیاست مربوط به توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا و سمند به دلیل کیفیت پایین آن‌ها موردتایید است اما خودروهای جایگزین نیز باید قیمت‌هایی منطقی و متعادلی داشته باشند تا مردم ضعیف از نظر درآمدی نیز بتوانند خودرو خریداری کنند.

قیمت جایگزین تیبا و سمند نباید گرانتر از آن‌ها باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، «خط تولید تیبا، سمند و ساینا متوقف می‌شود»، خبری که از ماه‌ها پیش منتشر شد و این دغدغه را برای مردم ایجاد کرد که چه خودروهایی با چه قیمت‌هایی جایگزین آن‌ها خواهد شد. هرچند وزیر صمت در نشست‌های متعدد خبر از تولید خودروی اقتصادی داد اما به تازگی سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودرو‌های شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما 8S و آریسان2 به عنوان خودروهای جایگزین یاد کرده است.

    علیرضا سلیمی در این رابطه، گفت: وزارت صمت وعده افزایش تیراژ تولید را داده که در صورت تحقق این مهم کاهش قیمت خودروهای معرفی شده محتمل است.

    نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم وزارت صمت تیراژ تولید خودروهای جایگزین را به اندازه‌ای افزایش دهد که قیمت آن‌ها کاهش یابد تا اقشار کم‌درآمد جامعه نیز توانایی خرید خودرو را داشته باشند و حسرت این را نداشته باشند که دیگران می‌توانند سوار خودروهای شخصی شوند اما آن‌ها تنها تماشاچی هستند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از دغدغه‌های مجلس یازدهم را قیمت خودرو دانست و اضافه کرد: مجلس با تصویب واردات خودرو به دنبال کاهش قیمت این کالا بود تا همه مردم بتوانند از خودرو استفاده کنند که این موضوع باید در تمامی برنامه‌ها موردتوجه قرار گیرد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هرچند سیاست مربوط به توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا، سمند و... به دلیل کیفیت پایین آن‌ها موردتایید است اما خودروهای جایگزین نیز باید قیمت‌هایی منطقی و متعادلی داشته باشند تا مردم ضعیف از نظر درآمدی نیز بتوانند خودرو خریداری کنند.

    عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در معرفی جایگزین تیبا و سمند باید به مولفه کیفیت توجه شود از سوی دیگر قیمت خودروی جایگزین باید متناسب با بهای تیبا و سمند باشد./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو