فونیکسریمکسبهتام

خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (۵۰)

ارزش‌گذاری سهام ایران خودرو و سایپا انجام شد

واگذاری دو شرکت بزرگ خودروسازی در مرحله پایانی

عصر خودرو- معاون اسبق سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام ایران خودرو و سایپا به مرحله پایانی رسیده است، گفت: این گزارش‌ها توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و از طریق ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا تهیه و آماده تحویل به ایران خودور و سایپا است.

ارزش‌گذاری سهام ایران خودرو و سایپا انجام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، اسماعیل غلامی به آخرین وضعیت واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها برای واگذاری ایران خودرو و سایپا انجام شده و گزارش قیمت گذاری سهام توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه آماده شده است.

    وی با تاکید بر اینکه ارزش گذاری آن به مرحله پایانی رسیده است، اظهار داشت: این گزارش ها توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و از طریق ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا تهیه و آماده تحویل به ایران خودور و سایپا است، باقی تصمیم‌گیری‌ها توسط آنها انجام خواهد شد.

    غلامی اظهار داشت: قرار بود هفته گذشته جلسه‌ای در رابطه با تعیین قیمت نهایی برای جزییات این واگذاری برگزار شود که جلسه منتفی شد، حال باید منتظر برگزاری نخستین مرحله برای برگزاری جلسه ماند.

    معاون اسبق سازمان خصوصی‌سازی گفت: اعلام قیمت در اختیار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و وزارت صمت قرار دارد، اما اقدامات مربوط به قیمتگذاری که در حیطه اختیارات ما بود، انجام شده است.

    وی خاطرنشان‌کرد: این سهم مربوط به سازمان خصوصی سازی نیست، بلکه قرار است سه شرکت که سهامدار ایران خودرو و سایپا هستند و به عنوان سهام تودلی این دو شرکت خودروسازی محسوب می شوند، سهام خود را واگذار کنند.

    غلامی به زمان واگذاری این شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: باید منتظر ماند و دید که مشتریان مربوط برای این شرکت ها چه کسانی خواهند بود، به همین دلیل نمی توان از الان در خصوص زمان دقیق آن اطلاعات دقیقی را ارائه کرد.

    معاون اسبق سازمان خصوصی‌سازی به اثر واگذاری ایران خودرو و سایپا در سهام این دو شرکت بزرگ خودروسازی اشاره کرد و افزود: در ابتدا باید منتظر تصمیم گیری های وزارت صمت ماند ماند و دید که قرار است این قیمت گذاری با چه قیمتی انجام شود؟

    وی ادامه‌داد: شرکت‌های خودروسازی با زیان انباشته همراه هستند که در ابتدا باید بررسی‌ها برای شفاف‌سازی این اتفاق انجام و مشخص شود که چه عاملی باعث ایجاد چنین زیانی در بازار شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو