فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صمت:

متوجه تغییرات فناوری خودرو در جهان نیستیم

عصر خودرو- معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: به نظر می‌رسد ما متوجه تغییرات فناوری در جهان نیستیم، امروز خودروسازان در تلاشند تا قابلیت‌های محصولات خود را ارتقا داده و قیمت‌ها را کاهش دهند.

متوجه تغییرات فناوری خودرو در جهان نیستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، "منوچهر منطقی" در آیین رونمایی از پیکاپ "کارون" جدیدترین محصول شرکت زامیاد و افتتاح همزمان خط تولید وانت پادرا پلاس دوگانه‌سوز در جمع خبرنگاران در خصوص اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره خودروهای وارداتی زیر 10هزار دلار افزود: در جهان حدود چهار میلیارد نفر با درآمد سرانه کمتر از 2هزار دلار امرار معاش می‌کنند و به همین دلیل خودروسازان یک دهه فکر می‌کردند که محصولات با طراحی جدید و مدرن با قیمت مناسب برای این دسته از مردم تولید کنند.

    منطقی، خطاب به نماینده مجلس آن اظهار نظر را عنوان کرده بود، خواستار مطالعه در رویدادهای جهانی و اصلاح اظهارنظر خود شد.
    وی تاکید کرد: از نمایندگان مجلس انتظار می رود در راستای کار کردن برای مردم، اطلاعات دقیق تر و جامع تری از وضعیت روز خودروسازی جهان و مدل‌هایی که عرضه می شود کسب کنند.
    پیشتر لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو اظهار داشت: ما عادت نداریم که مردم‌مان خودرو خوب سوار شوند؛ یعنی آقایان می‌خواهند خودروهایی وارد کنند که مردم به پراید و گاری‌های خودمان تعظیم کنند.

    آیین‌نامه واردات خودرو، در دست تصویب
    معاون وزیر صمت همچنین درخصوص آیین نامه واردات خودرو، خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه اکنون در هیات دولت در دست تصویب بوده و فرایند کار آن در حال انجام است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در این آیین‌نامه باید نظر همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه گرفته شود و سپس متناسب با آن طرح، آیین نامه اجرایی تنظیم شود که تلاش می‌شود در آن از نظرات همه تشکل‌ها و بخش خصوصی نیز استفاده شود.
    وی ادامه داد: امروز می خواهیم وارده دورانی از خودروسازی شویم که محصولات مناسب با قیمت مناسب تولید یا وارد کرده و اتفاقات خوبی از نظر فناوری در این صنعت بیفتد.

    حذف تدریجی قرعه‌کشی
    منطقی همچنین با اشاره به دور دوم قرعه کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، اظهار داشت: نسبت یک خودرو به 79 متقاضی در چهار خودروی پژو پارس، پژو 206، پژو 207 و دنا وجود داشت، اما در خصوص سایر خودروها نسبت یک به یک بود.
    وی یادآور شد: در دور پیشین 42 میلیون نفر متقاضی شرکت کرده بودند که 84.5 درصد آنها متقاضی پنج خودروی پژو پارس، پژو 206، پژو 207، دنا و برخی محصولات گروه بهمن بودند؛ بنابراین انتظار می رود به تدریج قرعه کشی حذف شود.
    منطقی همچنین تاکید کرد: اکنون خودروهای زیادی وجود دارد که می‌تواند از خط تولید خودروسازان حذف شود و در عوض خودروهای جدید نیز اضافه خواهند شد.
    وی ادامه داد: منطقی این است که خودروهای قدیمی از خط خارج شوند، زیرا روی پلتفرم‌های قدیمی نمی‌توان استانداردها و آپشن های لازم را نصب کرد و انتظار می رود همه محصولات قدیمی امسال و سال آینده از خطوط تولید خودروسازان خارج شوند
    این مقام مسوول همچنین در خصوص خودروی کارون خاطرنشان کرد: در خصوص وانت های سنگین در کشور با ضعف مواجه بودیم، اما امروز زامیاد به عنوان یکی از زیرمجموعه های سایپا به عنوان یک مجموعه تخصصی توان تولید انواع وانت در طرح های مختلف را دارد.
    وی گفت: کارون تیراژ تولید مناسب و قیمتی اقتصادی نسبت به خودرو های مشابه خود خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو