فونیکسریمکسبهتام

پایان مگان بنزینی رنو بعد از ۲۷ سال و ۴ نسل

عصر خودرو- رنو به این نتیجه رسیده است که به تولید خودروی بنزینی مگان پایان دهد و از امکانات آن برای تولید نسل جدید مگان کراس اور ایی.تک E-Tech بهره بگیرد.

پایان مگان بنزینی رنو بعد از ۲۷ سال و ۴ نسل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، سرانجام بعد از 4 نسل خودروی مگان که از سال 1996 به بازار دنیا معرفی شده بود به تاریخ می پیوندد. این خودرو در انواعی از استایل بدنه به بازار عرضه شده است از هاچ بک سه و پنج در گرفته تا سدان چهار در، کوپه، کوپه ی سقف تاشو و استیشن. البته مدل هایی با عملکرد [شتاب، قدرت و سرعت] بالا،  و مدل آر اس هم از آن تولید شده است.

    اتوکار Autocar گزارش کرده است که تولید مگان در اسپانیا و ترکیه خاتمه یافته اما هنوز خود رنو این خبر را تأیید نکرده است. در ضمن کمپانی ترکیه ای کارسان از سپتامبر 2022 برنامه پنج ساله ای برای تولید مگان دارد و به نظر می رسد که کنترل اوضاع را از رنواویاک Oyak Renault به دست گرفته باشد.

    از این گزارش این برداشت را می توان داشت که حتی بعد از پایان تولید مگان بنزینی در رنوی فرانسه، احتمال آن که در برخی از بازارهای دنیا همچنان در دسترس باشد، وجود دارد. به احتمال زیاد تا آخرین استوک قطعات تولید این خودرو در بازارهایی مثل ترکیه ادامه یابد.

    ماه گذشته رنو یک سری از مدل های هیبریدی مجهز به فناوری ایی-تک E-Tech را در بازار فرانسه معرفی کرد.

    وبسایت کاراکسپرت CarExpert در مصاحبه با رنوی استرالیا هم خبر از ادامه مگان آر اس در این کشور را منتشر کرده است اما تعداد آن محدود و تا سال 2023 است. اما نکته این جا است که بخش رنواسپورت با انجام یک ریبرندینگ به نام آلپاین تغییر نام داده است. این زیربرند رنو قرار است به برند تمام برقی این گروه خودروسازی تبدیل شود.

    فروش خودروی مگان در مقایسه با خودروهای رقیب در سگمنت سی بازار، مثل فولکس واگن گلف، فورد فوکس، هوندا سیویک، تویوتا کرولا، پژو 308 و اُپل آسترا کاهش یافته است. بر اساس گزارش اتوکار، رنو در سال گذشته فقط 793 دستگاه از مگان هیبریدی در بریتانیا فروخته است در حالی که در همان مقطع زمانی و مکانی فولکس گلف 30,200 دستگاه فروخته و فورد فوکس 21,800 دستگاه. در سال 2017 مگان نسل چهارم میزان فروش خود را به 168,000 دستگاه رسید اما به تدریج فروش جهانی آن کاهش یافت و در سال 2021 به زیر 70 هزار دستگاه رسید. موفق ترین سال فروش مگان سال 2004 بود که در آن 465,778 دستگاه به فروش رسید.

    مگان برقی ایی-تک از همان قوای محرکه مشترک با نیسان آریا بهره خواهد برد. در سال 2024 هم قرار است که رنو از خودروی مدل جدید سینیک Scenic خود رونمایی کند که تمام برقی است. مشتریان مگان بنزینی به احتمال زیاد به خودروهای کپتور، آرکانا و اوسترال روی می آورند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط