فونیکسریمکسبهتام

تسلا در جهنم زنجیره تامین

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت تسلا گفته که تولیدکننده خودروهای الکتریکی در «جهنم زنجیره تامین» قرار گرفته است اما این تصور وجود دارد که قیمت کالاها کاهش می‌یابد و این نشان‌دهنده خوش‌بینی است که این شرکت بتواند به حجم رکورد در بقیه سال برسد.

تسلا در جهنم زنجیره تامین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این اظهارات ایلان ماسک پس از آن بیان شد که رهبر بازار خودروهای برقی درآمدهای سه ماهه دوم را گزارش داد که از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت و منعکس‌کننده پیشرفت تسلا در بازگرداندن تولید به مسیر اصلی و در عین حال مقابله با موانع زنجیره تامین و قرنطینه کووید در کارخانه خود در چین بود.

    ماسک در تماسی با تحلیلگران با اشاره به تولید قوی ماه ژوئن در کارخانه‌های این شرکت در کالیفرنیا و شانگهای گفت: ما پتانسیلی برای رکوردشکنی در نیمه دوم سال داریم اما او هشدار داد که این صنعت با چالش‌های جدی برای تامین منابع کافی قطعات و مواد مواجه شده است.

    ماسک گفت: این به نوعی جهنم زنجیره تامین برای چندین سال بود. مدیرعامل تسلا نشانه‌هایی را مشاهده می‌کند که قیمت کالاها در مسیر نزولی قرار دارد و پیش‌بینی کرد که تورم تا پایان سال کاهش یابد.

    تسلا، اولین خودروساز بزرگ آمریکایی که نتایج مالی سه ماهه دوم خود را گزارش می‌کند، در نامه‌ای به سهامداران اعلام کرد که افزایش تولید در دو کارخانه جدیدش در آلمان و تگزاس به عرضه خودروهای جدید و بهبود زنجیره تامین بستگی دارد.

    تحلیلگران توجه زیادی به این دارند که تسلا با چه سرعتی می تواند تولید شاسی بلند مدل Y خود را از این دو کارخانه افزایش دهد و همچنین تسلا سایبرتراک را که مدت‌ها در انتظارش بود در آستین معرفی کند. ماسک در این تماس به تحلیلگران گفت که تسلا در مسیر معرفی این کامیون در اواسط سال 2023 است و گفت که این می تواند بهترین محصول ما باشد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا پیش از این اعلام کرده بود که در سه ماهه امسال 254 هزار و 695 دستگاه خودرو در سراسر جهان تحویل داده است که نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است اما نسبت به رکورد سه ماهه اول خود که 310 هزار و 48 دستگاه بود، کاهش یافته است. این اولین بار در دو سال گذشته بود که این شرکت نتوانست تحویل خودرو را نسبت به سه ماهه قبل افزایش دهد. در ماه آوریل، ماسک پیش‌بینی کرد که این شرکت در سال جاری بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودرو تولید خواهد کرد. تسلا در نیمه اول حدود 564 هزار فروش داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو