فونیکسریمکسبهتام

فروش جهانی خودرو در سراشیبی نزول

عصر خودرو- ناظران صنعت اظهار کردند که انتظار می‌رود کمبود خودرو در نمایندگی‌ها به دلیل مشکلات زنجیره تامین خودروسازان، فروش خرده‌فروشی خودرو در ایالات‌متحده را در ماه جولای کاهش دهد.

فروش جهانی خودرو در سراشیبی نزول
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مشاوران J.D. Power و LMC Automotive در گزارشی اعلام کردند که انتظار می‌رود کل فروش خودروهای جدید شامل معاملات خرده فروشی و غیر خرده فروشی در این ماه نسبت به سال قبل 5.7 درصد پس از تعدیل روزهای فروش کاهش یابد. شرکت تحقیقاتی Cox Automotive کاهش 13 درصدی حجم فروش در ماه جولای را پیش‌بینی کرد.

    خودروسازان با اختلالات زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری کووید-19 از جمله مواردی که در نتیجه قرنطینه‌های اخیر در چین ایجاد شده است، مقابله کرده‌اند و البته حمله روسیه به اوکراین که این مشکل را تشدید کرده است.

    مشاوران انتظار دارند نرخ سالانه فصلی تعدیل شده برای کل فروش خودروهای جدید در کشور با 0.9 میلیون دستگاه در جولای کاهش یابد و به 13.7 میلیون دستگاه برسد و Cox Automotive پیش‌بینی می‌کند که افزایش جزئی در نرخ سالانه فصلی تعدیل شده به 13.2 میلیون دستگاه برسد اما به گفته مشاوران، کاهش عرضه همراه با تقاضای قوی، منجر به ثبت قیمت معاملات و سودآوری معامله‌گران شده است.

    J.D. Power و LMC Automotive افزودند که صنعت باید برای عرضه محدود تراشه با تولیدکنندگان دیگر مانند سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی رقابت کند و البته همچنان در ماه آگوست به دلیل چالش‌های تهیه، تولید و توزیع محدود خواهد شد اما به گفته مشاوران، کسری عرضه، همراه با تقاضای قوی، منجر به ثبت قیمت معاملات و سودآوری معامله‌گران شده است.

    به گفته آنها، قیمت خودروهای جدید ایالات‌متحده احتمالا در جولای نزدیک به سطوح بی‌سابقه باقی مانده است و انتظار می‌رود میانگین قیمت معاملات 12.3 درصد افزایش یابد.

    بر اساس گزارش رویترز، حجم فروش جهانی خودرو در سال 2022 با کاهش 0.8 درصدی به 80.8 میلیون دستگاه برسد و می‌گویند که با کاهش موجودی با توجه به قدرت تقاضا، این حجم کاهش می‌یابد.

    شرکت خودروسازی کاکس گفت که افزایش نرخ بهره و تمایل پایین مصرف‌کننده نیز می‌تواند به‌عنوان یک مشکل برای صنعت در نیمه دوم سال باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو