فونیکسریمکسبهتام

آلمانی‌ها در ارتقای کیفیت و توان تولید خودروسازان داخلی همکاری می‌کنند

عصر خودرو- در دیدار رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) با معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، بر استفاده از ظرفیت‌های فناوری و رویکردهای نوین طراحی محصول شرکت‌های آلمانی برای ارتقای کیفیت و توان تولید خودروسازان داخلی کشورمان تأکید شد.

آلمانی‌ها در ارتقای کیفیت و توان تولید خودروسازان داخلی همکاری می‌کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست با اشاره به توانمندی‌ شرکت‌های خودروساز و صنایع حمل و نقل آلمان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری شرکت‌های آلمانی و پیشرفت‌های این کشور در حوزه تحقیق و توسعه و طراحی بهینه محصول، زمینه ارتقای مراودات تجاری دو کشور را در صنایع حمل و نقل فراهم می‌کند.

    «منوچهر منطقی» با تاکید بر این‌که آلمان در زمینه نوسازی و به‌سازی خطوط تولید کشورمان در صنایع خودروسازی، ریلی، هوایی و دریایی می‌تواند مشارکت کند، افزود: از ورود ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن و به‌روز جهان برای ارتقای توان تولیدی کشورمان در راستای افزایش کیفیت در حوزه خودرو، قطعه‌سازی و صنایع حمل و نقل استقبال می‌کنیم.

    وی اضافه‌کرد: شرکت‌های ایرانی و آلمانی می‌توانند با همکاری‌های گسترده درازمدت، از ظرفیت‌ها، تجربیات و توانمندی‌های دو کشور در بهینه سازی فرآیندها و ارتقای کیفیت تولیدات صنایع حمل و نقل بهره مند شوند.

    آمادگی کامل شرکت‌های آلمانی برای گسترش و تعمیق مراودات اقتصادی با ایران

    برپایه این گزارش، رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) نیز در این دیدار آمادگی کامل شرکت‌های آلمانی را برای گسترش و تعمیق مراودات اقتصادی با ایران، به‌ویژه در حوزه صنایع حمل و نقل اعلام کرد.

    «مایکل شومان» با بیان این‌که در حال حاضر یک‌هزار و 300 نفر از شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی مختلف در آلمان عضو این اتحادیه هستند، گفت: هدف ما یافتن بازارهای نوظهور در دنیاست و در این راستا به شرکت‌های آلمانی کمک می‌کنیم تا شرکای اقتصادی خود را بیابند.

    وی افزود: یکی از نکات مهم در فعالیت این اتحادیه، شناخت کامل از طرف‌های تجاری است. ما معتقدیم این شناخت با ملاقات حضوری و مذاکره درباره توانایی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر به‌دست می‌آید و به همین دلیل است که در ایران هستیم.

    رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان با اشاره به روابط گسترده تاریخی میان ایران و آلمان، اضافه کرد: متأسفانه تصویر فعلی از ایران در میان آلمانی‌ها بیشتر از آن‌که ناشی از تجربه مستقیم آن‌ها باشد، برگرفته از تصویرسازی‌های رسانه‌ای و سیاسی است و یکی از اهداف ما از این سفر این است که این تصویر منفی ناشی از عدم آگاهی از ایران را تغییر دهیم.

    شومان با تأکید بر ضرورت گسترش روابط بین دو کشور، ادامه‌داد: با توجه به اتفاقات منطقه و ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی، منابع انسانی و انرژی ایران، امکانات جدیدی برای همکاری وجود دارد؛ اما متأسفانه 95 درصد شرکت‌های آلمانی اصلاً از ظرفیت‌های ایران اطلاعی ندارند.

    وی با بیان این‌که دهم و یازدهم اکتبر (18 و 19 مهرماه)، رویداد کاسپین ـ یوروپ را در حوزه انرژی و معدن در آلمان برگزار می‌کنیم و کشورهای حوزه خلیج فارس را هدف قرار داده‌ایم و می‌خواهیم پذیرای شرکت‌های ایرانی در این رویداد باشیم، اظهار داشت: همچنین پنجم اکتبر (13 مهرماه) نیز همایشی درباره صنعت خودرو برگزار می‌شود که از شما دعوت می‌کنیم تا در این رویداد نیز حاضر شوید.

    ظرفیت بالای دو کشور برای برطرف کردن نیازهای متقابل

    در بخش دیگر این نشست، سفیر ایران در آلمان با اشاره به نگاه و رویکرد مثبت دو کشور نسبت به یکدیگر و تلاش در جهت ارتقای روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف، بر ظرفیت بالای دو کشور برای برطرف ساختن نیازهای متقابل تأکید کرد.

    «محمود فرازنده» اظهار داشت: دسترسی به بازار بزرگ ایران در زمینه‌های مختلف، از جمله ارتباطات و انرژی و استفاده از جمعیت جوان و تحصیل کرده ایران و بازار 400 میلیون نفری ایران و کشورهای همسایه، فرصتی بی‌نظیر برای شرکت‌های آلمانی برای سرمایه گذاری فراهم آورده است.

    وی با اشاره به روند رو به افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان، پس از دوران ترامپ و همه گیری کرونا؛ رفت و آمدهای تجاری و علاقه شرکت‌های مختلف آلمانی، اعم از بزرگ، کوچک و متوسط برای سرمایه گذاری در ایران که بعضاً ریشه تاریخی دارد را رو به گسترش ارزیابی کرد.

    «توماس مایر» فعال اقتصادی حوزه صنایع حمل و نقل عضو اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان و «عبداله توکلی لاهیجانی» مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست به تشریح ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پیشنهادات خود درخصوص انتقال دانش و فناوری به کشورمان پرداختند.

    توکلی لاهیجانی نیز خواستار ارتقای زمینه های همکاری دو کشور در حوزه‌های مهندسی و زیرساخت‌های آزمون و ارتقای کیفیت در محصول و فرایند شد.

    این نشست در راستای تداوم برنامه‌های توسعه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و با هدف ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و آلمان، به‌ویژه در حوزه صنایع حمل و نقل برگزار شد.

    ترویج و توسعه اقتصادی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، تعمیق تجارت خارجی، گسترش همکاری‌های بین مشاغل در هر اندازه و اشکال قانونی و نهادهای دولتی و مقامات منطقه‌ای، ترویج اقدامات برای اشتغالزایی، ارتقاء همکاری بین مدارس، کالج‌ها، دانشگاه‌ها و صنعت، ترویج محیط زیست و غیره از جمله اهداف اتحادیه‌ فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) است.

    این اتحادیه خدماتی از جمله مشاوره درخصوص بین‌المللی سازی مشاغل و توسعه تجارت خارجی، سازماندهی سفرهای نمایندگان و بازدید از نمایشگاه‌های تجاری، تحقیق و پژوهش در حوزه تجارت خارجی، برگزاری سمینارها و رویدادهای آموزشی، شبکه سازی با استفاده از کارشناسان تجارت خارجی، تبادل تجربه در کمیسیون تجارت خارجی، مشاوره‌های نمایشگاهی، تأمین مالی کسب و کارها و مدیریت سرمایه را ارائه می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو