فونیکسریمکسبهتام

پیشرانه ماستنگ در دل پیکاپ F-۱۵۰

بازگشت قلب ۸ سیلندر به غول فورد

عصر خودرو-بیش از یک سال و نیم پس از معرفی نسل کنونی (سوم) F-۱۵۰ رَپتور (Raptor) با قلب ۶ سیلندر، حالا فورد نسخه‌ جدیدی از آن موسوم به R را ساخته و پرداخته که قلب V۸سوپرشارژردار مشترک با ماستنگ GT۵۰۰ زیر کاپوت دارد.

بازگشت قلب ۸ سیلندر به غول فورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶:۰۰
  • بازگشت قلب 8 سیلندر به غول فورد
  • بازگشت قلب 8 سیلندر به غول فورد
  • بازگشت قلب 8 سیلندر به غول فورد
  • بازگشت قلب 8 سیلندر به غول فورد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تیم فنی با تنظیم دوباره سوپرشارژر 2.5 لیتری، نصب فولی‌های کوچک‌تر و... سقف گشتاور را از 847 به 867 نیوتن‌متر رسانده‌، اما توانِ بیشینه را از 760 به 700 اسب‌بخار کاهش داده‌اند؛ یعنی 2 اسب‌بخار کمتر از رقیب جدی‌اش، رَم 1500 تی‌آراِکس (TRX). از طرفی، وزن خشک 2699 کیلوگرمی افزایش تنها 45 کیلوگرمی نسبت به رَپتور استاندارد داشته و در مقایسه TRX هم 181 کیلوگرم سبک‌تر است!

طبق ادعای کمپانی، استفاده از فیلتر و خنک‌کننده جدید برای سوپرشارژر، کارتل عمیق‌تر و سیستم مکش بازبینی شده با ورودی‌های بزرگ‌تر، دوام V8 دوست‌داشتنی را افزایش داده، اما دیگر خبری از جعبه‌دنده دو کلاچه ساخت Tremec نیست و نمونه 10 سرعته خودکار جای آن را خواهد گرفت.

فنرهای جلو نیز برای تحمل وزن بیشتر پیشرانه جدید  مقاوم‌تر از قبل هستند. البته، در کنار تفاوت‌های موجود، خیلی از اجزا مثل سیستم تعلیق فوق‌العاده‌ رپتور و رینگ‌های 37 اینچی آف‌رود هیچ تفاوتی با مدل استاندارد ندارند و کاملاً دست نخورده باقی مانده‌اند.

فورد قیمت پایه رَپتور نسخه R را 109 هزار و 145 دلار تعیین کرده که و می‌خواهد آن را از اواخر سال جاری میلادی راهی نمایندگی‌های فروش خود کند.

برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که برای خرید تریم پایه رَم TRX جذاب باید کمی بیشتر از 80 هزار دلار بپردازید؛ به علاوه اینکه داشتن آپشن‌های هم‌سطحِ رَپتور R حدوداً 20 هزار دلار دیگر می‌طلبد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم