فونیکسریمکسبهتام

سکوت محض سازمان حمایت و سازمان بازرسی در مورد عدم شماره گذاری تیبا و سمند

عصر خودرو- علیرغم اعلام رسمی بالاترین مقام های سیاسی و نیز مدیران شرکت های خودروساز تولید خودروهای تیبا ۱ و ۲ و نیز سمند و نیز تعطیل شدن خطوط تولید و سفارش گذاری این خودروها موسسه استاندارد همچنان از همکاری برای پایان دادن بحران حاصل شده خودداری می کند.

سکوت محض سازمان حمایت و سازمان بازرسی در مورد عدم شماره گذاری تیبا و سمند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر خودرو»،  پیگیری های خبرنگاران ما نشان می دهد متقاضیانِ منتظر خودروهای سمند و تیبا هنوز دلیل سخت گیری برای شماره گذاری خودروهای فوق را علی رغم پایان یافتن تولیدشان نمی دانند. تصمیم های خلق الساعه نهادهای دولتی همچون موسسه استاندارد که ذیل دولت فعالیت می کند و ایجاد بحران برای خودروسازانی که بنا بر دلایل مختلف با مشکلات عدیده ای روبرو هستند کاملا عجیب به نظر می رسد.

    در این بین سکوت نهادهای نظارتی که شبانه روز پیگیر گره گشایی مشکلات مختلف جامعه هستند در این باره بسیار قابل تامل است. بیش از بیست هزار دستگاه انواع مختلف تیبا و بیش از پنج هزار دستگاه سمند باید به مردم تحویل داده شود ولی موسسه استاندارد درگیر جلسات کیفی با خودروسازان است تا مشکلات کیفی این تعداد خودرو را حل کند! تا کنون صدها هزار دستگاه از این محصولات تولید  و روانه خیابان ها شده است و حالا موسسه استاندارد در حال رفع عیب این چند هزار دستگاه خودرو باقی مانده است!

    هیچ تحلیلی جز قدرت نمایی موسسه استاندارد برای حرف شنوی خودروسازان در آینده در این قصه به ذهن متبادر نمی شود و این وسط مردمی که با هزاران مشکل خودرو خریده اند تا در فصل مسافرت ها از آن بهره ببرند چشم به راه دعوای بین ساختارهای دولتی هستند.

    سوال اینجاست سازمان های نظارتی که این روزها  همه جا حضور دارند و نشان می دهند دنبال منافع مردم هستند هیچ عکس العملی برای حل این مشکل از خود نشان نمی دهند. وزارت صمت نیز در این قصه بی بهانه سکوت پیشه کرده و برای حل این مساله ساده هیچ عکس العملی نشان نمی دهد.

    گفتنی است پیش از  بحران اخیر یعنی عدم شماره گذاری خودروهای فوق قیمت سمند در بازار 303 میلیون تومان بوده و در حال حاضر 313 میلیون تومان است در حالیکه خودرویی همچون 206 که مشکل شماره گذاری ندارد در اردیبهشت ماه 318 میلیون بوده که این روزها تا 304 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو