فونیکسریمکسبهتام

برای خودرو ردیاب بخرم یا دزدگیر؟

عصر خودرو- با افزایش آمار دزدی و ایمن‌ نبودن ماشین‌ها، خودرو‌های بسیاری سرقت می‌شوند. بااین‌حال، روش‌های مختلفی برای افزایش ایمنی ماشین‌ها به وجود آمده است.

برای خودرو ردیاب بخرم یا دزدگیر؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با افزایش آمار دزدی و ایمن‌ نبودن ماشین‌ها، خودرو‌های بسیاری سرقت می‌شوند. بااین‌حال، روش‌های مختلفی برای افزایش ایمنی ماشین‌ها به وجود آمده است. یکی از این راه‌ها نصب دزدگیر و استفاده از ردیاب است. ولی شاید این سوال که «برای خودرو ردیاب بخرم یا دزدگیر» ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. ما در این مقاله برای پاسخ به این سوال مهم، ویژگی‌ها و معایب هر یک را بررسی کرده‌ایم تا بتوانید با مطالعه آن بهترین تصمیم را برای جلوگیری از خسارت‌های جدی اتخاذ کنید.

    معرفی ویژگی انواع دزدگیر خودرو؛ از ساده تا ماهواره‌ای
    دزدگیر ماشین، یک سیستم امنیتی متشکل از چند سنسور و آژیر است که در زمان فعال شدن سنسور‌ها، صدای بلندی ایجاد می‌کند. همه دزدگیر‌ها با هدف آگاهی مالک از خطر ساخته می‌شوند؛ ولی در طی زمان و با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از آن‌ها وارد بازار شده است. ساده‌ترین نوع این وسایل، دزدگیر یک‌طرفه است که فقط امکان ایجاد هشدار هنگام خطر را دارد. دزدگیر ماهواره‌ای، پیشرفته‌ترین نوع دزدگیر است که به اینترنت سیم‌کارت وصل می‌شود. بسیاری از افراد عملکرد دزدگیر ماهواره‌ای را با ردیاب خودرو یکسان می‌دانند. ولی دزدگیر ماهواره‌ای فقط امکان نمایش وضعیت خودرو را دارد و برای جهت‌یابی استفاده نمی‌شود.

    نقش بهترین دزدگیر‌ها در امنیت خودرو چگونه است؟
    دزدگیر تصویری یکی از مدل‌های پیشرفته آلارم دو‌طرفه است؛ یعنی وضعیت خودرو روی ریموت مشخص است و همان‌طور‌ که شما برای باز‌و‌بسته شدن در‌ها فرمان می‌دهید، پیام نیز دریافت می‌کنید. به‌ همین دلیل، از دزدگیر‌های ساده معایب کمتری دارند.
    دزدگیر ماهواره‌ای یا ردیاب‌دار، از سایر آلارم‌ها پیشرفته‌تر است. این نوع از دزدگیرها با قرار گرفتن یک سیم‌کارت درون آن و اتصال به اینترنت، امکان ارسال پیامک وضعیت خودرو در موقعیت‌های مختلف را دارد. البته عملکرد این ویژگی به آنتن گوشی مالک خودرو وابسته است. اگر اینترنت ضعیف باشد یا آنتن قطع شود، دزدگیر نیز عملکرد مناسبی نشان نخواهد داد.

    معایب دزدگیر ماشین؛ چرا این راه برای امنیت خودرو کافی نیست؟
    اصلی‌ترین مشکل دزدگیر‌ها، محدودیت برد فعالیت آن‌ها است؛ برای مثال دزدگیر ساده و تصویری تا شعاع 100 متری کار می‌کند. پس اگر ماشین خود را جایی دور از رفت‌و‌آمد پارک کنید، به‌راحتی و بدون این‌که متوجه شوید، توسط سارقین دزدیده می‌شود. دزدگیر‌های ماهواره‌ای نیز با وجود تکنولوژی بالایی که دارند، هیچ‌گاه امکانات یک ردیاب آهنربایی  را برای شما ایجاد نخواهند کرد؛ زیرا عملکرد آن‌ها کاملاً به اینترنت و آنتن گوشی بستگی دارد. اگر در منطقه‌ای با آنتن ضعیف باشید، تقریباً دزدگیر عملکرد خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل، دزدگیر برای افزایش ایمنی خودرو کافی نیست و باید از ابزار‌های دیگر کمک گرفت.

    معرفی انواع ردیاب خودرو؛ بهترین راه برای افزایش ایمنی ماشین
    ردیاب‌ها وسیله‌های کوچک و پر‌کاربردی هستند که به کمک دو تراشه GPS و GPRS به نزدیک‌ترین ماهواره متصل می‌شوند و وضعیت خودرو را به گیرنده مخابره می‌کنند. تقریباً دزدگیر جی پی اس دار نیز عملکردی مشابه دارد، ولی امکانات ردیاب‌ها بیشتر از انواع دزدگیر است. ردیاب بدون نصب، باتری قدرتمندی دارد که مدت زمان طولانی امکان فعالیت جی پی اس را فراهم می‌کند؛ ولی نصب برخی از ردیاب‌ها با سیم‌کشی است.
    این ردیاب‌ها بدون نیاز به باتری قوی و به کمک جریان برق خودرو فعالیت می‌کنند. ردیاب فندکی، ردیاب مخفی، ردیاب آهنربایی و ردیاب دیاگی از انواع مختلف جی پی اس هستند که برای مصارف مختلف طراحی شده‌اند؛ برای مثال ردیاب آهنربایی یا نظامی، قدرتمند‌ترین نوع جی پی اس است که با کمترین خطا، موقعیت خودرو را روی نقشه نشان می‌دهد.

    ویژگی‌ها و امکانات ردیاب خودرو؛ کار ردیاب خودرو چیست؟
    ردیاب‌ها برعکس دزدگیر‌ها فقط مختص زمان وقوع حادثه نیستند. حتی بعد از دزدیده شدن خودرو، امکاناتی را ارائه می‌دهند که به کمک آن می‌توان خودرو را پیدا کرد. از انواع اطلاعاتی که ردیاب‌ها به پنل مالک خودرو ارسال می‌کنند، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:
    • ارسال پیام هشدار هنگام جابه‌جا شدن خودرو خاموش
    • هشدار ضربه به خودرو
    • ضبط مسیر‌های طی شده در حافظه داخلی ردیاب
    • امکان شنود صدای داخل خودرو
    • خاموش کردن ماشین با پیامک از راه دور
    • تعیین محدوده جغرافیایی برای حرکت خودرو
    • ارسال پیام هشدار در‌ صورت عبور از محدوده تعیین‌شده
    علاوه‌بر امکانات گفته‌شده، ردیاب‌ها در برابر رطوبت، حرارت و گردو‌غبار مقاوم هستند و در نقاط بدون آنتن و اینترنت نیز می‌توانند وضعیت خودرو را روی پنل کاربری نشان بدهند.

    ردیاب بهتر است یا دزدگیر؟ بررسی مزایا و معایب جی پی اس
    با بررسی امکانات ردیاب‌ها، تا حدودی متوجه کاربرد آن‌ها شده‌اید؛ اما اگر هنوز نمی‌دانید که ردیاب بهتر است یا دزدگیر، باید مزایا و معایب هر یک را بررسی کنید تا راحت‌تر جواب خود را بیابید. دزدگیر‌ها قیمتی ارزان‌تر از ردیاب دارند بااین‌حال، امکانات کمتری را نیز برای مالک خودرو فراهم می‌کنند. ابعاد کوچک و مخفی ردیاب، امکان شنود، دکمه SOS و نصب آسان از مزایای انواع جی پی اس به شمار می‌رود. استفاده از چنین وسایلی برای افرادی که قصد دارند امنیت خودرو را افزایش دهند و دست سارقین را از ماشین خود کوتاه کنند، بسیار مناسب است. پس باتوجه‌به امکانات گسترده‌ای که ردیاب‌ها برای مالکین به وجود می‌آورند، قیمت آن‌ها صرفه اقتصادی دارد؛ زیرا باعث جلوگیری از خسارات جدی می‌شود.

    خرید پر‌فروش‌ترین ردیاب ماشین با ضمانت و پشتیبانی جی پی اس خودرو
    در این مقاله با بررسی مزایا و معایب انواع دزدگیرها و ردیاب‌ها به سوال «برای خودرو ردیاب بخرم یا دزدگیر» پاسخ دادیم. هر یک از این روش‌های امنیتی در‌ کنار یکدیگر می‌توانند امنیت خودرو را افزایش دهند. استفاده همزمان از دزدگیر‌های تصویری و ردیاب، بهترین گزینه برای جلوگیری از سرقت و آسیب به خودرو است؛ ولی دزدگیر‌ها به‌تنهایی معایبی دارند که امنیت خودرو را به‌خوبی تامین نمی‌کنند؛ برای مثال، اگر ماشین خود را در مکانی خلوت و کم رفت‌و‌آمد پارک کنید، حتی با ایجاد صدای آلارم نیز متوجه خطر نخواهید شد؛ اما ردیاب‌ها با ارسال پیامک و ایجاد پیام هشدار روی پنل کاربری، از خطرات احتمالی آگاهتان می‌کنند.
    جی پی اس خودرو، با چندین سال سابقه در زمینه تکنولوژی ردیاب شخصی، خودرو و حیوانات، اقدام به تولید و عرضه بهترین ردیاب‌ها کرده است. گارانتی و خدمات پشتیبانی جی پی اس خودرو، استفاده از سیستم‌های امنیتی ماشین را برای مشتریان ساده می‌کند. برای مشاهده انواع ردیاب خودرو و شخصی وارد سایت gpskhodro.com شوید و جی‌پی‌اس مورد‌نظر خود را خریداری کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02188801325 تماس بگیرید تا کارشناسان متخصص جی پی اس خودرو شما را راهنمایی کنند.

    کرمان موتوراکستریم