فونیکسریمکسبهتام

افزایش عرضه جنسیس برقی

عصر خودرو- جنسیس (زیرمجموعه هیوندایی) تحویل مدل GV۶۰ را به مشتریان در ایالات متحده افزایش می‌دهد.

افزایش عرضه جنسیس برقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، طبق داده‌های این شرکت، خرده‌فروشی جنسیس GV60 به عنوان خودرویی برقی، در ماه ژوئیه به 284 دستگاه رسید که به همراه دو دستگاه در ماه مه و 233 دستگاه در ژوئن، کل فروش را به 517 دستگاه می‌رساند. اگر تعداد هزار و 978 دستگاه هیوندای آیونیک 5 و هزار و 716 دستگاه کیا EV6 را نیز اضافه کنیم، معلوم می‌شود گروه هیوندایی-کیا در مجموع 4هزار و 211 دستگاه خودروی برقی مبتنی بر E-GMP تحویل داده که فاصله چندانی با فورد موستانگ مک-ای با ندارد.

    تولید جنسیس GV60 برای بازارهای جهانی به طور مداوم با بیش از هزار دستگاه در ماه انجام می‌شود. احتمال می‌رود هر ماه چند صد واحد برای آمریکای شمالی اختصاص داده شود. در ایالات متحده، GV60 تنها در نسخه دوموتوره و چهارچرخ متحرک با باتری 4/ 77کیلووات ساعتی موجود است که قیمت آن از 58هزار و 890 دلار شروع می‌شود (به اضافه هزار دلار هزینه مقصد). برد این خودرو با یک بار شارژ 248 مایل (399کیلومتر) است.

    گزارش این شرکت نشان می‌دهد تولید هر دو مدل در کره جنوبی در حال حاضر صدها دستگاه در ماه است. هیوندای موتورز نخستین سدان الکتریکی را در تقابل با تسلا عرضه کرد. شرکت هیوندای موتورز چندی پیش نخستین سدان الکتریکی خود را به نام آیونیک6 عرضه و اعلام کرد سهم بیشتری از بازار خودروهای الکتریکی تحت سلطه تسلا را به خود اختصاص خواهد داد. آیونیک6 یکی از 31 مدل الکتریکی است که گروه هیوندایی موتور قصد دارد تا سال 2030 معرفی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم