فونیکسریمکسبهتام

تردد ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار خودرو فرسوده در جاده های کشور

عصر خودرو- رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو گفت: طبق آخرین آمار خودرو‌های فرسوده که مربوط به سال ۱۴۰۰ است، ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار خودرو فرسوده همچنان در جاده‌های کشور تردد می‌کنند.

تردد ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار خودرو فرسوده در جاده های کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محمود مشهدی شریف با اشاره به مفاد قانون ساماندهی بازار خودرو که پس از 3 سال بالاخره در خرداد امسال به دولت ابلاغ شد، افزود: در این قانون مصوبه 25 درصدی برای شماره گذاری خودرو‌ها لحاظ شد، یعنی برای شماره گذاری یک میلیون خودرو باید 250 هزار خودروی فرسوده اسقاط شود.

    وی اضافه کرد: در قانون ساماندهی بازار خودرو سن فرسودگی 20 سال در نظر گرفته شده که بدون در نظر گرفتن پیمایش خودروست.

    مشهدی شریف گفت: تعداد خودرو‌های فرسوده طبق آمار سال 1400 به ترتیب، سواری یک میلیون و 887 هزار و 348 دستگاه، وانت 138 هزار و 229 دستگاه، تاکسی 82 هزار و 847 دستگاه، اتوبوس شهری 6 هزار و 768 دستگاه، مینی بوس 15 هزار و 730 دستگاه، کامیونت 62 هزار و 370 دستگاه، انواع کامیون 84 هزار و 342 دستگاه و انواع کشنده یا تریلی 42 هزار و 474 دستگاه می‌باشد.

    رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو افزود: طبق قانون هوای پاک هم، برای خودرو‌ها سن فرسودگی تعریف شده است که برای خودرو‌های مختلف متفاوت است و مثلا برای سواری 20 سال در نظر گرفته شده است.

    مشهدی شریف اضافه کرد: متأسفانه معاینه فنی در کشور به دقت اجرا نمی‌شود و در برخی موارد به راحتی برای خودرو‌ها معاینه فنی صادر می‌شود حتی برای خودرو‌هایی که بعضاً وجود خارجی ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط