فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان مالیاتی خبر داد:

۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خودروهای لوکس اخذ شد

عصر خودرو- منظور گفت: فرآیند پرداخت مالیات خودروهای لوکس، خانه های لوکس و خانه های خالی آغاز شده است. تا دیروز ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات خودروهای لوکس پرداخت شده است.

۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خودروهای لوکس اخذ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طبق قانون برای رسیدگی به مالیات بانک هایی که در اعطای تسهیلات بر مبنای قانون جهش تولید مسکن، باید فرآیند رسیدگی به اظهارنامه های اشخاص حقوقی که در شهریور صورت می گیرد انجام شود تا بتوانیم رقم مالیات بر بانک هایی که برای ساخت نهضت ملی تسهیلات ندادند رسیدگی کرد.

    او گفت: همچنین سازمان مالیاتی بر اساس ماده 16 و 17 قانون حمایت از تولید رقابت پذیر سالیانه مالیات اموال مازاد بانک محاسبه و ممیز مالیاتی بانک ها آن را ابلاغ می کنند.

    اعتراض 100 هزار صاحبخانه خانه خالی به وضع مالیات

    به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، 520  هزار خانه خالی رکورد و 10 هزار و 500 میلیارد تومان مالیات محاسبه شد. از طریق پیامک و ارسال نامه های مکتوب این آگاه سازی را رعایت می کنیم البته در قانون به ما ابلاغ کرده تا به صورت مقتضی اطلاع رسانی کنیم اما مت برای تکمیل آگاه سازی به صورت مکتوب هم نامه ارسال می کنیم؛  بالغ بر 100 هزار نفر به مالیات های خانه خالی معترض شدند. دلایلی از جمله خانه خالی نبوده و یا افراد صاحب خانه نبودند. 2 هزار و 500 میلیارد تومان رقم اعتراض است و تعدادی هنوز مطلع نشدند.

    او گفت: اگر افراد دارای خانه خالی از پرداخت مالیات ممانعت کنند ماهیانه 2.5 درصد مبلغ مالیات احراز شده جریمه خواهند شد. این افراد حین فروش ملک نیز تمام مالیات و جریمه را باید پرداخت کنند. در مورد خانه های لوکس تا پایان سال فرصت برای جمع آوری اطلاعات فرصت داریم.

    رئیس سازمان امور مالیات می گوید: فرآیند پرداخت مالیات خودروهای لوکس، خانه های لوکس و خانه های خالی آغاز شده است. تا دیروز 150 میلیارد تومان مالیات خودروهای لوکس پرداخت شده است.

    منظور گفت: 1600 اعتراض مردمی به سازمان امور مالیاتی مربوط به دستگاه های کارتخوان پزشکان و امتناع آنهاست. جریمه و اخطار برای این پزشکان صادر شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو