فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو دیزل خبر داد:

آغاز تولید انبوه کامیونت آترین پلاس از آبان ماه

عصر خودرو- مدیرعامل ایران خودرو دیزل از تولید انبوه کامیونت آترین پلاس در آبان ماه خبر داد و گفت: طی پنج ماهه امسال، تولید این خودروساز نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال به سه و نیم برابر خواهد رسید.

آغاز تولید انبوه کامیونت آترین پلاس از آبان ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، جواد توسلی مهر در مراسم رونمایی از خودروی کامیونت آترین پلاس، با بیان این‌که میانگین تولید روزانه ایران خودرو دیزل در خرداد ماه امسال به 48 دستگاه افزایش یافته است، اظهار کرد: این تعداد از شهریور و مهرماه به روزانه 84 دستگاه و از آبان ماه به 114 دستگاه افزایش خواهد یافت.

    وی با بیان این‌که در سال 1400 سود عملیاتی این تولید کننده خودروهای سنگین به دو هزار و 300 میلیارد تومان افزایش یافت که در طول تاریخ صنعت خودروسازی کشور بی نظیر است، گفت: تا پایان تیرماه امسال، زیان انباشته دیزل به 900 میلیارد تومان رسید که با فروش مرداد و شهریور ماه، این عدد صفر خواهد شد و این خودروساز در نیمه دوم سال به سود بالایی دست خواهد یافت.

    وی به سهم 35 درصدی ایران خودرو دیزل از نظر تعدادی در بازار خودروهای تجاری کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد کارکنان این شرکت در سال 1400، 4098 نفر بوده که در سال جاری و با افزایش تولید و توسعه این مجموعه، به 5 هزار و 900 نفر افزایش یافته است، به زودی 800 نفر دیگر نیز به این مجموعه خودروساز افزوده خواهد شد.

    وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید با کیفیت، عنوان کرد: در سال جاری شاهد کاهش 17 درصدی  نمره منفی محصولات ایران خودرو دیزل بوده ایم و در محصول اتوبوس کاهش 25 درصدی نمره منفی محقق شده و شرکت گواه نیز موفق به افزایش رتبه کیفی شده است.

    وی با اشاره به این‌که تا پایان امسال، هفت محصول جدید وارد سبد محصولات ایران خودرو دیزل خواهد شد، بیان کرد: این یعنی زمان ایده تولید محصول در این مجموعه خودروساز کاهش محسوس و قابل توجهی یافته است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تعداد نمایندگی های ایران خودرو دیزل از 57 به 80 نمایندگی افزایش خواهد یافت.

    وی با اشاره به این‌که ارزش بازار ایران خودرو دیزل از هزار میلیارد تومان به 17 هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 40 تا 43 هزار میلیارد تومان افزایش یابد‌. هم چنین سرمایه این خودروساز در فرابورس از 500 میلیارد تومان به 8 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده است، امسال تمامی شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو دیزل، شاهد سود بسیار خوبی خواهند بود.

    وی با اشاره به این‌که تولید انبوه محصول کامیونت آترین پلاس از آبان ماه با هدف تولید دو هزار دستگاه تا پایان سال آغاز خواهد شد، گفت: با ورود این محصول به بازار، سهم 23 درصدی را در حوزه تولید کامیونت کسب خواهیم کرد.

    وی با بیان‌ این‌که امروز هیچ اثری از تحریم‌ها در ایران خودرو دیزل وجود ندارد، به درآمد تلفیقی این گروه در سال 1400، اشاره و اظهار کرد: در سال 1400 نسبت به سال 98، 900 درصد رشد در درآمد تلفیقی دیزل اتفاق افتاده است. از سال 99 تا کنون، هر سال شاهد روند جهش تولید هستیم که این مهم، نمونه بارز جهاد اقتصادی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو