فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

عرضه خودرو در بورس نسبت به فروش در سامانه یکپارچه ارجح‌ است

عصر خودرو- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه خودرو در بورس موجب توقف زیان‌دهی خودروسازان و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی می‌شود و بر فروش در سامانه یکپارچه وزارت صمت برتری دارد.

عرضه خودرو در بورس نسبت به فروش در سامانه یکپارچه ارجح‌ است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، یعقوب رضازاده با توجه به زیان انباشته 117 هزار میلیارد تومانی خودروسازان که ناشی از سیاست‌‌گذاری‌های نادرست دولت بوده، در خصوص عرضه خودرو در بورس که می‌تواند مانع از تداوم زیان‌دهی خودروسازان شود، اظهار داشت: بازار سیاه دلالی در حوزه خودرو که موجب رانت و دخل و تصرف‌های بیجا بوده ، موجب شده از خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای استفاده شود. بر همین اساس در شرایط فعلی اختصاص خودرو به افراد بدون خودرو که تاکنون در طرح‌های فروش خودروسازان ثبت‌نام نکرده‌اند و جلوگیری از فعالیت‌های دلالی ضرورت دارد که عرضه در بورس به واسطه اعمال شرط اختصاص یک خودرو به یک کد ملی به خوبی این امکان را فراهم ساخته است.

    وی با بیان اینکه در شیوه فروش عرضه در بورس که در ماه‌های اخیر برای محصولات خودروسازان از جمله تولیدکنندگان خصوصی اجرایی شده، روند عرضه و فروش خودرو بهبود یافته است، در ادامه افزود: ورود کارشناسانه‌تر نسبت به این شیوه فروش وضعیت را بیش از پیش بهبود می‌بخشد.

    نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عرضه خودرو در بورس موجب توقف زیان‌دهی خودروسازان می‌شود و خودرو به دست متقاضیان واقعی می‌رسد.

    رضازاده در پایان در مقایسه شیوه عرضه در بورس و فروش از طریق سامانه یکپارچه فروش که با اختلالات فنی در سامانه و تحمیل تعهدات بر خودروسازان فراتر از توان تولید به واسطه اختصاص خودرو به رزروی‌ها همراه بود و موجب نارضایتی مصرف کنندگان شد، خاطرنشان کرد: عرضه خودرو در بورس نسبت به فروش در سامانه یکپارچه فروش راهکار مناسب‌تری است، ضمن اینکه اعتماد از دست رفته مردم به بازار بورس را نیز جبران می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو