فونیکسریمکسبهتام

برنامه های گسترده سایپا برای همکاری مشترک خودرویی با روسیه

عصر خودرو- گروه خودروسازی سایپا برای کسب سهم از بازار بزرگ خودرو روسیه از سی و یکم مردادماه تا سوم شهریور ماه در نمایشگاه اتومبیلیتی این کشور شرکت کرد.

برنامه های گسترده سایپا برای همکاری مشترک خودرویی با روسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بازار بزرگ خودرو روسیه با ظرفیت سالانه 1.5 تا 2 میلیون خودرو در زمره ده بازار بزرگ خودرو در دنیا قرار دارد که به واسطه تحریم ها و خروج برند های خودروساز از این کشور هم اکنون ظرفیت حدود 60 درصدی این بازار خالی وبستری مناسب برای ورود قدرتمند خودروسازان ایرانی است. گروه خودروسازی سایپ با درک این فرصت و همچنین مطالعه بازاریابی دو محصول شاهین و کوییک در نمایشگاه اتومبیلیتی 2022 حاضر شد تا ضمن سنجش پتانسیل های بازار خودرو روسیه، اقدامات اولیه فعالیت گسترده در این کشور به عنوان مقصدی معتبر برای صادرات خودرو را بررسی کرد.

    خبرهای رسیده نشان دهنده آن است که در خلال این نمایشگاه، مذاکراتی از سوی سایپا با شرکت خودرویی روسی و اَزبر بانک روسیه به منظور تولید پلتفرم مشترک انجام شده است. محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا در این زمینه گفت: بازار روسیه در مرحله اول پتانسیل خوبی برای صادرات قطعات شرکت های قطعه ساز گروه خودروسازی سایپا است و از طرفی در مورد قطعات الکترونیکی خودرو که اکنون با مشکلات واردات در ایران مواجه هستیم، می توانیم از همکاری شرکت های روسی استفاده کنیم. وی افزود: در حال حاضر مطابق توافقنامه های حقوقی این پلتفرم متعلق به سایپا شده و توسط مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا دوباره طراحی شده، به طوری که استانداردهای هشتاد و‌پنج گانه را پاس کرده است و با مذاکرات انجام شده احتمالا این پلتفرم با فاینانس بانک مرکزی روسیه به صورت مشترک توسط سایپا و طرف روسی تولید خواهد شد و زنجیره تامین قطعات این خودرو در ایران و روسیه فعال خواهد شد. مدیرعامل ساپیا افزود: علاوه بر این مذاکرات سازنده ای با شرکت های فولادی روسی برای تامین ورق فولادی سرد که پیش از این از چین تامین و وارد کشور می شد برای برخی از محصولات سایپا از روسیه با قیمت بسیار مناسب انجام خواهد شد.

    شاهین؛ نخستین سدان کلاس C بومی سایپ با زبان طراحی اختصاصی این خودروساز است که به پیشرانه توانمند 110 اسب بخاری با حداکثر گشتاور 178 نیوتون متر مجهز شده و با بهره گیری از سطح بالای امکانات می تواند پاسخ گوی بخش مهمی از نیاز بازار خودرو روسیه باشد. کشش قابل توجه مشتریان بازار خودرو روسیه به خودروهای اقتصادی کلاس C طی دو سال گذشته بازار داغی را برای سدان های برند لادا که با همکاری رنو توسعه پیدا کرده بود بوجود آورد. حال به دلیل تحریم ها تولید محصولات لادا در حالت حداقلی بدون کیسه هوا، برخی امکانات پایه و حتی استاندارد آلایندگی پایینتر از گذشته در تیراژ بسیار کمتر انجام می شود و در این شرایط، سدان کلاس C سایپا که از سطح قابل توجه امکانات و پیشرانه ای قدرتمندتر از سدان های کلاس C لادا بهره می برد می تواند گزینه ای جذاب برای بازار خودرو روسیه باشد. درراستای توسعه فعالیت های برون مرزی که در8 فرمان رئیس محترم جمهور ابلاغ شده و در بخش صادرات مورد تاکید ویژه قرار گرفته اســت، مذاکرات خود را جهت همکاری مشترک با قطعه سازهای اصلی و تامین کنندگان OE برای تامین قطعات تولیدی خودروهای رنو و لادا در سایت های تولیدی روســیه آغاز کرده است. لذا طبق تکلیف دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط پایدار با کشورهای همسایه، گروه خودروســازی سایپا در حال مطالعه جهت راه اندازی خط مونتاژ محصولات خود در بازار روسیه است.

    در ایــن میــان یکــی از برنامه هایی کــه گروه خودروسازی ســایپا در ســال جاری با جدیت دنبال می کند افزایش صادرات قطعه به روسیه است که این امر از طریق مذاکره با توزیع کنندگان اصلی قطعات در روسیه در دست پیگیری است.شایان ذکر است طی سال های اخیر قطعات خودرویی مختلفی از جملــه رادیاتور، قطعات سیســتم تعلیق و قطعات ریخته گــری به بازار روسیه صادر شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو