فونیکسریمکسبهتام

حضور پررنگ ایران خودرو در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه

تارا در روسیه درخشید

عصر خودرو- استقبال گسترده روس ها از حضور ایران خودرو با تارا در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو موجب آن شد تا افق های جدید صادراتی پیش روی صنعت خودرو ایران با مدرن ترین محصول گروه صنعتی ایران خودرو شکل بگیرد.

تارا در روسیه درخشید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گروه صنعتی ایران خودرو با حضوری بی نظیر در نمایشگاه اتومبیلیتی 2022 روسیه ضمن نمایش تارا و توانمندی های صنعت خودرو با استقبال گسترده بازدیدکنندگان، مسئولان، بازرگانان و رسانه های معتبر روسیه مواجه شد که در پی آن و به گفته مهدی خطیبی؛ مدیرعامل این گروه خودروسازی، تفاهم نامه ای با شرکت معتبر کلوچ آوتو روسیه برای فروش و خدمات پس از فروش محصولات ایرانخودرو در بازار روسیه منعقد شده است که در نتیجه آن محصولات سواری ایران خودرو با برنامه 20هزار دستگاه در سال اول به بازار روسیه صادر خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که حدود یک دهه از آخرین زمان حضور محصولات ایران خودرو به بازار روسیه می گذرد. حضور گروه صنعتی ایران خودرو در بازار روسیه همچنین تنها محدود به خودروهای سواری نخواهد بود چرا که قرارداد صادرات هزار دستگاه آتامان ایران خودرو دیزل نیز امضا شده تا این گروه صنعتی در زمینه خودروهای تجاری نیز قدم بزرگی را در بازارهای صادراتی برداشته باشد.

    ایران خودرو در نمایشگاه اتومبیلیتی 2022 روسیه از 31مردادماه به سه محصول دنا پلاس توربو شارژ، تارا و رانا پلاس حضور داشت که با استقبال گسترده مردم و رسانه های روسیه مواجه شد.

    خطیبی مدیرعامل ایران خودرو معتقد است که با ترسیم برنامه همکاری بلندمدت می توان به تضمین سود شرکای تجاری امیدوار بود وبه همین جهت برای بازار روسیه برنامه 3 تا 5 ساله ترسیم شده است.

    تارا در نسخه های دستی و اتوماتیک مشخصات فنی و امکاناتی دارد که قابلیت بالایی برای رقابت با خودروهای مشابه در بازار روسیه را فراهم می کند و از طرف دیگر با خروج شرکای خودرویی صنعت خودرو روسیه و همچنین تامین‌کنندگان نیاز این بازار بزرگ خودرو، تارا می تواند جایگزین مناسبی برای تامین نیاز بازار خودرو روسیه به حساب بیاید.

    تارا ضمن بهره گیر یاز استاندارد های اروپیی با کد ECE در بخش ایمنی، از پیشرانه به روز TU5P بهره می برد که توانایی پاس کردن استانداردهای روز در سطح اروپایی را دارد و همچنین کیفیت تولید آن به گونه ای است که حتی معتبرترین نشریات خودرویی روسیه در بازدید از این خودرو در نمایشگاه اتومبیلیتی بر آن صحه گذاشته اند.

    متخصصین نصعت خودرو روسیه که در نمایشگاه اتومبیلیتی از تارا اتوماتیک بازدید کردند معتقدند که این خودرو با توجه بهقیمت عرضه شده در بازار ایران کیفیت ارزنده ای دارد و در صورت عرضه به بازار خودرو روسیه می تواند با استقبال گسترده ای مواجه شود.

    گروه صنعتی ایران خودرو طی برنامه میان مدت پس از عرضه موفق تارا به بازار خودرو روسیه با آغاز تولید کراس اوور ری‌را توانمندی بازار صادراتی روسیه را افزایش خواهد داد. پیشتر در کلاس ری‌را رنو خودرویی با XRAY را با برند لادا به تولید می رساند که با تحریم های خودرویی روسیه، تولید این محصول متوقف شده و ری‌را می تواند جایگزینی مناسب و حتی توانمندتر از آن برای بازار خودرو روسیه باشد. ری‌را با پیشرانه احتملی توانمند 160 اسب بخاری و مجموعه جامع امکانات گزینه ای به مراتب جذاب تر از تارا برای مردم و بازار روسیه خواهد بود و جای پای ایران در این بازار صادراتی با پتانسیل بالا را تثبیت خواهد کرد.

    گروه صنعتی ایران خودرو با افق روشن توسعه قوای محرکه متنوع بر پایه استاندارد روز آلایندگی همچنین آینده روشنی برای بازارهای صادراتی دارد تا پس از وقفه یک دهه‌ای درخشش تازه ای را همردیف با برند های معتبر جهانی در یکی از بزرگترین بازارهای خودرو جهان به ثبت برساند. بازار خودرو روسیه با ظرفیت عرضه سالانه حدود 1.5 تا 2 میلیون خودرو در زمره ده بازار بزرگ خودرو جهان قرار دارد که با خروج برندها به واسطه تحریم ها و همچنین فلج شدن صنعت خودرو این کشور بیش از 60 درصد ظرفیت خالی در آن بوجود آمده و ایران خودرو حتی با کسب سهم کوچکی از این بخش می تواند برنامه های صادراتی خود را به واقعیت تبدیل کند و با حضور در بستر یک آزمون جهانی در حوزه خودرو، دستاورد های متفاوت صنعت خودرو را به نمایش بگذارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط