فونیکسریمکسبهتام

فروش تراشه‌سازان کره‌ای کاهش یافت

عصر خودرو- تراشه سازان کره جنوبی در ماه ژوییه برای نخستین بار در سه سال گذشته، با کاهش ارسال از کارخانه‌هایشان روبرو شدند که گویای ضعیف شدن تقاضا برای نیمه رساناهایی است که به عنوان فشارسنج اقتصاد جهانی عمل می‌کنند.

فروش تراشه‌سازان کره‌ای کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دفتر آمار ملی کره جنوبی اعلام کرد فروش تراشه پس از رشد 5.1 درصدی که در ژوئن به ثبت رسانده بود، در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته، 22.7 درصد کاهش پیدا کرد. موجودی تراشه در کره جنوبی در ژوییه بالا ماند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش داشت و نسبت به ژوئن، تغییری نداشت.

    تولید تراشه در ماه ژوییه برای چهارمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد که نشان می‌دهد تولیدکنندگان بزرگ کره‌ای  نظیر سامسونگ الکترونیکس و اس کی هانیکس، تولیدشان را با توجه به تقاضای کمتر و افزایش موجودی انبارهایشان، تنظیم کرده‌اند.

    ضعیف شدن روند فروش تراشه کره‌ای، به دورنمای تیره برای اقتصاد جهانی قوب بخشیده است. جنگ روسیه در اوکراین، قرنطینه‌های کووید در چین و افزایش سریع نرخ‌های بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان برای مقابله با فشارهای تورمی، روی فعالیت اقتصادی تاثیر منفی گذاشته و سود مالی شرکت‌ها را ضعیف کرده است.

    نیمه رساناها در اقتصاد جهانی که به میزان فزاینده‌ای به محصولات الکترونیکی و خدمات آنلاین متکی شده است، قطعات مهمی هستند. تقاضا برای تراشه‌ها در دوران پاندمی که بسیاری از افراد به دورکاری و آموزش از راه دور روی آوردند تا خطر ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند، افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده بود.

    افت فروش تراشه‌ها در کاهش صادرات فناوری کره جنوبی در ژوییه منعکس شد که نخستین کاهش در بیش از دو سال گذشته بود. فروش تراشه حافظه به خارج، در ژوییه 13.5 درصد کاهش یافت در حالی که مجموع صادرات کره جنوبی، 9.4 درصد افزایش داشت.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار رسمی نشان داد مجموع تولید صنعتی کره جنوبی در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته، 1.5 درصد رشد کرده است که کمتر از 2.6 درصد نرخ پیش بینی شده توسط اقتصاددانان بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو