فونیکسریمکسبهتام

مدیر طرح‌های کلان ستاد حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی ریاست‌جمهوری مطرح کرد

ایجاد ارتباط میان دانش‌بنیان‌های حوزه خودرو با صنعت از طریق راه‌اندازی مرکز تحقیقات مشترک

عصر خودرو- مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به نبود ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت خودروسازی، گفت: در این راستا اقدام به راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی با شرکت سایپا کردیم.

ایجاد ارتباط میان دانش‌بنیان‌های حوزه خودرو با صنعت از طریق راه‌اندازی مرکز تحقیقات مشترک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دکتر شهریار زینی امروز در نشست هماهنگی رویداد  فناورانه خودروهای آینده، گفت: ما به موازات برگزاری این رویداد در تلاش هستیم تا به‌هم‌رسانی را میان فعالان این عرصه ایجاد کنیم.

    وی با اشاره به بخشی از چالش‌های پیش روی صنعت خودروهای هیبریدی و برقی، اظهار کرد: در حال حاضر برای توسعه ایستگاه‌های شارژ دستوالعمل‌های خاصی وجود ندارد؛ از این رو با وزارت نیرو و مپنا قراردادی منعقد کردیم که خروجی آن نقشه راه و سند راهی برای توسعه این ایستگاه‌ها است.

    زینی خاطرنشان کرد: این سند برای تایید باید به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود، ولی نیاز به به‌روز رسانی دارد که معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در این حوزه وارد شده و به‌روز رسانی این سند قطعا با حضور فعالان این عرصه خواهد بود.

    مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نبود زیر ساخت‌های آزمون‌های خودروهای هیبریدی و برقی را از دیگر خلأهای این حوزه نام برد و یادآور شد: ما این زیر ساخت‌ها را شناسایی کردیم و قرار است مرکز آزمون خودروهای برقی را راه‌اندازی کنیم.

    وی با اشاره به نبود ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های دولتی و نیمه دولتی خودروسازی، اضافه کرد: دلیل این عدم ارتباط وجود گلوگاه‌ها در بخش خودروسازی بوده است و برای رفع این چالش ما مرکز تحقیقات سایپا را راه‌اندازی کردیم.

    وی ادامه داد: این مرکز می‌تواند پایگاهی برای همکاری شرکت‌ها با صنعت باشد.

    زینی تاکید کرد: تمام تلاش ما در بعد از برگزاری رویداد فناورانه خودروهای آینده است و درصدد هستیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در روز رویداد قراردادها امضا شود.

    به گفته وی، در این رویداد از چند قطعه و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، گروه توسعه فناوری‌های نوین ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با مرکز تحقیقات خودرو شرکت سایپا با هدف بهره گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتقای صنعت خودروسازی نسبت به برگزاری رویداد فناورانه خودروهای آینده در روزهای 25 و 26 مهرماه اقدام کرده است.

    خودروهای برقی، هیبریدی و متصل و زیرساخت‌های تست و آزمون از محورهای این رویداد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط