فونیکسریمکسبهتام

کاهش آمار سرقت محصولات گروه سایپا با ارتقاء ایمنی و کیفیت

عصر خودرو- گروه سایپا ضمن همکاری نزدیک با پلیس آگاهی، اقدامات بسیار موثری در راستای ارتقا ایمنی در برابر سرقت خودرو و قطعات آن انجام داده به گونه ای که آمار سرقت محصولات این شرکت به شدت کاهش داشته است.

کاهش آمار سرقت محصولات گروه سایپا با ارتقاء ایمنی و کیفیت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، مدیر مهندسی محصول گروه سایپا در خصوص ایمنی و امنیت خودروهای تولید گروه خودروسازی سایپا گفت: همواره خود را متعهد به بهبود مستمر کیفیت محصولات خود دانسته و به ویژه پس از دستور ویژه ریاست محترم جمهوری و در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم ارتقاء ایمنی و کیفیت خودرو، با برنامه ریزی و تعریف پروژه های مختلف موفق به ارتقا کیفیت، ایمنی و امنیت محصولات شده است.

    گاگیک کشیشیان گفت: در همین راستا و به منظور افزایش رضایت مشتریان گرامی، مدت زمان گارانتی و همچنین خدمات امدادی برای کلیه محصولات گروه، از ابتدای سال 1401 از دو سال (مطابق قانون) به سه سال افزایش یافته است.

    او افزود: علیرغم استمرار تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی و صنعت خودرو، با وجود تعلیق 6 استاندارد در شواری عالی استاندارد، با برنامه ریزی های انجام شده کلیه محصولات آتی گروه خودروسازی سایپا منطبق با استانداردهای 85 گانه تقدیم مشتریان و ملت عزیز خواهد شد.

    کشیشیان تصریح کرد: با همت و پشتکار جوانان نخبه و عزم جمعی همه ارکان سازمان، گروه سایپا مفتخر است که شاهین، ایمن ترین خودرو کشور را تقدیم کشور و ملت عزیز نموده است.

    او خاطر نشان کرد: گروه سایپا با همکاری نزدیک با پلیس آگاهی، اقدامات بسیار موثری در راستای ارتقا ایمنی در برابر سرقت خودرو و قطعات آن انجام داده به گونه ای که آمار سرقت محصولات این شرکت به شدت کاهش داشته است.

    کشیشیان در خصوص اقدامات افزایش امنیت انجام شده در خانواده محصولات X200 گفت : جانمایی سامانه های ECU، ACU و ICU داخل اتاق و پشت داشبورد که امکان دسترسی سارقین به این اجزا را بسیار مشکل کرده و بنا به گزارش پلیس آگاهی عملا سرقت این قطعات در محصولات سایپا به صفر رسیده است.

    او افزود: تبدیل مکانیزم قفل درب ها از لینکی به کابلی و همچنین حذف دکمه قفل کن داخلی، که موجب افزایش امنیت خودرو در بازکردن درب های خودرو از بیرون شده است و همچنین حذف قفل روی درب صندوق و قفل درب سمت شاگرد، به منظور محدودیت در  دسترسی سارقین به صندوق عقب و ورود به خودرو از دیگر اقدامات در محصولات خانواده ایکس 200 است.

    مدیر مهندسی محصول گروه سایپا تصریح کرد: تغییر دستگیره درب های جانبی به حالت Easy Open ضمن سهولت باز شدن و بروز شدن دستگیره ها باعث افزایش امنیت خودرو در مقابل سرقت از طریق باز کردن لینک دستگیره از لای دستگیره مورد نظر شده است.

    کشیشیان گفت: در خصوص مکانیزم قفل درب موتور محصولات X200 نیز با عبور کابل درب موتور از داخل لوله فلزی باعث ارتقا امنیت درب موتور و پیش گیری از دسترسی سارق به قفل درب موتور شده است.

    او خاطر نشان کرد : همچنین ردیابی قطعات مهم و گران قیمت (بیش از 30قطعه که در حال گسترش به  بیش از 70 قطعه می باشد)  با شماره سریال و لینک آن با شماره شاسی، به منظور امکان ردیابی قطعات سرقت شده توسط خودروساز و پلیس آگاهی از دیگر اقدامات گروه سایپا در کلیه محصولات گروه خودرو سازی سایپا است.

    کشیشیان در خصوص خانواده محصولات SP100 (شاهین، آریا) افزود: درخصوص محصولات خانواده SP100 ، با توجه به تکنولوژی به روز این محصولات، علاوه بر مواردی که در محصولات X200 به آن اشاره شد، تجهیز خودرو به سامانه PEPS (ورود بدون کلید) ، ESCL (قفل برقی فرمان) و استارت دکمه ای که از طریق ECU  و BCM مدیریت امنیتی محصول را بر عهده دارد.

    او خاطر نشان کرد: از نکات بسیار مهم و منحصر به فرد محصولات خانواده شاهین، همچنین می توان به استفاده از ورق های HSS با استحکام بالا در بدنه خودرو اشاره نمود، که علاوه بر افزایش ایمنی خودرو در تصادفات، باعث افزایش امنیت ورود سارقین از طریق خم کردن کلاف درب ها شده است نیز در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو