فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد؛

واردات گسترده قطعات موتورسیکلت، مانعی بر سر راه داخلی‌سازی این صنعت

رشد ۲۸۴ درصدی تولید خودرو

عصر خودرو- مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت موتورسیکلت وضعیت مغشوش‌تری نسبت به صنعت خودرو دارد و در مجموع برپایه مونتاژ شکل گرفته است، همین مساله و واردات قطعات مختلف از منابع متنوع، مانعی بر سر راه داخلی‌سازی این صنعت در سال‌های گذشته بوده است.

واردات گسترده قطعات موتورسیکلت، مانعی بر سر راه داخلی‌سازی این صنعت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عبدالله توکلی لاهیجانی بر لزوم هم‌افزایی در تولید برخی اجزای موتورسیکلت مانند موتور (Engine) و گیربکس تاکید کرد و بیان داشت: اکنون واردات اجزا و قطعات مختلف این صنعت از سورس‌ها و منابع مختلف و متنوع انجام می‌شود که همین مساله مانعی بر سر راه توسعه داخلی‌سازی این صنعت است.

    این مقام مسوول وزارت صمت خاطرنشان کرد: اکنون یکی از شرکت‌های داخلی موضوع داخلی‌سازی موتورمحرکه موتورسیکلت‌ها را دنبال می‌کند و به‌محض موفقیت و تولید انبوه، جلوی واردات بی‌رویه آن گرفته خواهد شد.

    وی تصریح کرد: برنامه وزارت صمت، دستیابی به یک پلتفرم مشترک، همچنین استانداردسازی و داخلی‌سازی یک سری اجزا و قطعات در موتورسیکلت‌های پرتیراژ است.

    توکلی لاهیجانی اظهار داشت: صنعت موتورسیکلت با وجود پیچیدگی کمتر نسبت به صنعت خودرو، اما ازنظر داخلی‌سازی و رسوخ فناوری وضعیت خوبی ندارد.

    وی، یکی دیگر از رویکردهای وزارتخانه در این صنعت را تلاش برای بالا بردن سهم موتورهای برقی از سبد تولید تولیدکنندگان برشمرد.

    واردات گسترده قطعات موتورسیکلت، مانعی بر سر راه داخلی‌سازی این صنعت/ رشد 284 درصدی تولید خودروی

    رشد 284 درصدی تولید خودروی کامل تا 29 شهریورماه

    مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت در ادامه با اشاره به آمار تولید خودرو (تا 29 شهریورماه)، گفت: مطابق این آمارها، در بخش خودروی سواری رشد 284 درصدی در تولید خودروهای کامل شاهد هستیم.

    وی یادآور شد: حتی اگر مجموع تولید خودروهای ناقص و کامل (که تا سال گذشته در آمارنامه‌ها به چشم می‌خورده) را در نظر بگیریم، در این مدت رشد 6 درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است.

    توکلی لاهیجانی افزود: همچنین این آمارها حاکی از وضعیت خوب تولید توسط خودروسازان خصوصی است، به‌طوری که سهم آنها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 برابر شده و از هفت درصد در سال 1400 به 15 درصد در سال جاری رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو