فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر تهران خبر داد:

۱۰۰ اتوبوس جدید در انتظار شماره گذاری و ورود به چرخه فعالیت

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر تهران از انتظار ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای شماره گذاری و ورود به چرخه فعالیت بخش حمل و نقل عمومی خبر داد.

۱۰۰ اتوبوس جدید در انتظار شماره گذاری و ورود به چرخه فعالیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره بازسازی و نوسازی 500 دستگاه اتوبوس بخش حمل و نقل عمومی، گفت: پیش از این مقرر بود تا پایان شهریور ماه این اتوبوس‌ها وارد چرخه فعالیت شوند، اما فرآیند نوسازی آنها ادامه دارد و هنوز بخشی از آنها وارد چرخه نشده است.

    وی افزود: با توجه به اطلاعاتی که وجود دارد بخش خصوصی بازسازی این دستگاه اتوبوس‌ها را در دستور کار خود قرار داده و برابر اعلام تا پایان مهر ماه این اتوبوس‌ها وارد چرخه فعالیت حمل و نقل عمومی خواهند شد.

    رئیس شورای شهر تهران درباره جایگزینی اتوبوس‌های تخریب شده در اغتشاشات اخیر نیز،‌ گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های مدیریت شهری همین موضوع است که چگونه جای این اتوبوس‌ها را پر کنیم. مسئله‌ای که برای مدیریت شهری مشکل ساز خواهد بود.

    وی ادامه داد: وزارت کشور اقدامات خوبی برای ورود اتوبوس‌های جدید انجام داده، بطوریکه 80 درصد از هزینه اتوبوس‌های جدید توسط وزارت کشور و 20 درصد از هزینه این اتوبوس‌ها توسط شهرداری‌ها پرداخت خواهد شد که البته این اتوبوس‌ها در پارکینگ شرکت واحد هستند و منتظریم که پس از طی شدن فرآیند شماره گذاری وارد چرخه فعالیت شوند. شهرداری تهران سهم خود را در ارتباط با این اتوبوس‌ها پرداخت کرده که این اتوبوس‌ها پس از شماره گذاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

    رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: تصور می‌کنم چیزی حدود یکصد دستگاه اتوبوس جدید در پارکینگ‌های شرکت واحد منتظر شماره گذاری و ورود به چرخه فعالیت است.

    چمران در پاسخ به سوالی در خصوص حکم شهردار منطقه 15، گفت: کار حقوقی را ما دنبال نمی‌کنیم بلکه بخش حقوقی شهرداری این کار را دنبال می‌کند، بی تردید دادگاه باید نظر رسمی خود را ارائه کند که این نظر برای همه قابل قبول است.

    وی در خصوص صدور احکام شهرداران مناطق شهرداری تهران نیز اظهارکرد: شهردارانی که تاریخ احکام آنها گذشته است برداشت من این است که در جای خود باقی خواهند ماند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو