فونیکسریمکسبهتام

خط تولید موتور موتورسیکلت برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود

عصر خودرو- مدیرعامل کویر موتور گفت: برای اولین بار در صنعت موتورسیکلت کشور خط تولید انجین (موتور) موتورسیکلت ایجاد می شود که در گام اول به صورت مونتاژ و در گام دوم با ورود تکنولوژی به کشور قطعات این محصول نیز در داخل کشور تولید می‌شود.

خط تولید موتور موتورسیکلت برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محسن رضایی مدیرعامل کویر موتور اظهار داشت: از سال 1336 وارد بازار موتورسیکلت کشور و از سال 1380 پا به عرصه و تولید موتورسیکلت گذاشتیم و اولین کارخانه کویر موتور ایجاد شد و منجر به ایجاد تحول در این صنعت و فرهنگ استفاده از موتورسیکلت شده‌ایم.

    وی افزود: 1800 نفر نیروی کار به طور مستقیم در کویر موتور و تا 5 هزار نفر به صور غیر مستقیم در شرکت های قطعه ساز مرتبط با کویر موتور و نمایشگاه های فروش و خدمات پس از فرش موتورسیکلت و دوچرخه در کل کشور در حال فعالیت هستند؛ همچنین 130 نمایشگاه زنجیره ای و 110 تعمیرگاه مجاز، 430 عامل توزیع در کشور برای ارائه خدمت به مشتریان فعالیت دارند.

    مدیر عامل کویر موتور گفت: در کویر موتور 100 مدل موتورسیکلت و دوچرخه تولید داریم و تحریم های ظالمانه آمریکا را دور زدیم تا این محصولات در کشور تولید و در دسترس هموطنانمان قرار گیرند.

    وی تصریح کرد: بر اساس تنوع تولید، فرهنگ سازی و تبلیغات که طی چند سال گذشته آغاز کردیم، فرهنگ استفاده از موتورسیکلت بجای خودرو تک و دو سرنشین را در کشور ایجاد نمودیم که این امر موجب کاهش ترافیک، مصرف سوخت و آلایندگی و همچنین کاهش معضلات جای پارک خودرو و ارزبری در کشور و کلان شهرها میگردد و به طبع آن میزان تولید در دوسال گذشته دوبرابر افزایش داشته است.

    رضایی اظهار داشت: در سال 98 تولید موتورسیکلت در کشور 116 هزار دستگاه بود، سال 99 تعداد 210 هزار دستگاه، سال 1400 تعداد 272 هزار دستگاه و  امسال به 400 هزار دستگاه در سال خواهد رسید و مشتریان زیادی به سمت استفاده از این محصول آمده اند.

    مدیرعامل کویر موتور گفت: در شرکت کویر موتور تسهیلات بلند مدت و بدون بهره برای خریداران در نظر گرفته شده است که این امر نیز در استقبال خریداران تاثیرگذار بوده است.

    وی اظهار داشت: صنعت موتور سیکلت ایران با توجه به اینکه بر روی تولید موتور های سی جی 125 سی سی متمرکز بود اما در سال های اخیر بر اساس مراودات با دیگر کشور های جهان همکاری های نزدیک و محصولات مشترکی تولید شده است و سهم عمده بازار بسمت موتورسیکلت‌های اسکوتر و یا همان موتورسیکلت‌های گازی که طبعات اجتماعی را ندارند رفته است.

    مدیرعامل کویر موتور گفت: با کشورهای ژاپن، ایتالیا، اتریش، کره جنوبی، تایوان، چین و هند در صنعت موتورسیکلت کشور همکاری وجود دارد و امروز موفق شده ایم بسیاری از قطعات موتورسیکلت های تولید در کشور را داخلی کنیم.

    رضایی اظهار داشت: 4 خط تولید موتورسیکلت در کویر موتور وجود دارد که تا یک ماه آینده 2 خط جدید موتورسیکلت افتتاح می شود و بیش از 20 مدل موتورسیکلت جدید به بازار تولید و عرضه خواهد شد.

    وی تصریح کرد: برای اولین بار در صنعت موتورسیکلت کشور دو خط تولید انجین موتورسیکلت ایجاد می شود که در بخش اول به صورت مونتاژ و در بخش دوم با ورود تکنولوژی به کشور قطعات این محصول نیز در داخل کشور تولید می‌شود.

    وی افزود: در برخی موارد قوانینی مرتبط با صنعت موتورسیکلت کشور وضع می شود اما نظر فعالان این حوزه دریافت نمی شود که منجر به ایجاد مشکلات عدیده در صنعت می شود.

    رضایی گفت: با توجه به اینکه تولید موتورسیکلت در کشور مشروط و ملزم به اسقاط موتورسیکلت یا خودرو فرسوده شده است و از آنجایی که خودرو یا موتورسیکلت های اسقاطی در کشور یافت نمی شود ما برای تولید با مشکل جدی مواجه هستیم و قیمت خودروهای اسقاطی نیز به شدت افزایش یافته و طی سال جاری افزایش 500 درصدی را شاهد بو ده ایم.

    مدیرعامل کویر موتور گفت: در حال حاضر طرحی در مجلس در حال بررسی است که به ازای اسقاط خودرو و موتورسیکلتهای فرسوده اقدام به پرداخت وجه آن به حساب محیط زیست کنیم به طوری که یک درصد قیمت موتورسیکلت به این سازمان پرداخت شود.

    وی اظهار داشت: برای اولین بار در ایران مجوز ثبت پلاک برای موتورسیکلت های سه چرخ را در کشور دریافت کردیم که در استفاده از این موتورسیکلت ها دیگر نیازی به گذاشتن پا روی زمینی هنگام توقف وجود ندارد و ایمنی رانندگی را خصوصا در جاده های لغزنده افزایش میدهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو