فونیکسریمکسبهتام

افتتاح بزرگترین پارکینگ زیر زمینی پایتخت با گنجایش ۵۵۰ خودرو

عصر خودرو- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ زیرزمینی پایتخت با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع و ظرفیت ۵۵۰ دستگاه خودرو در منطقه ۱۴، برای شنبه آینده ،۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است.

افتتاح بزرگترین پارکینگ زیر زمینی پایتخت با گنجایش ۵۵۰ خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عباس شعبانی روز چهارشنبه درباره جزییات افتتاح پروژه شنبه هفته آینده در مجموعه شهرداری تهران گفت: افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ زیرسطحی پایتخت با مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع در منطقه 14 تهران، برای شنبه 30 مهرماه 1401 برنامه‌ریزی شده است.

    وی افزود: پارکینگ امیرکبیر ظرفیت گنجایش 550 دستگاه خودرو را در سه طبقه دارد، این پروژه در مجاورت ایستگاه متروی امیرکبیر در منطقه 14 تهران است.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره تاریخچه عملیات عمرانی پارکینگ امیرکبیر نیز اظهار کرد: از ابتدای سال 1398 با حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی، ادامه عملیات این پروژه به حوزه معاونت فنی و عمرانی واگذار شد تا نیمه سال 1400، پیشرفت پروژه حدود 30 درصد بوده و ظرف یک سال اخیر در دوره مدیریت ششم شهری، پیشرفت پروژه به 100 درصد رسید. در حال حاضر پارکینگ آماده بهره‌برداری و تحویل به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک برای استفاده عموم مردم است.

    شعبانی با اشاره به منطقه احداث این پارکینگ گفت: درب ورودی این پارکینگ در جنوب خیابان شکوفه واقع شده و امکان پوشش پارکینگ‌های مورد نیاز در منطقه امین حضور را نیز دارد و درب خروجی این پارکینگ در خیابان 17 شهریور جانمایی شده است.

    وی درباره سیستم‌های تعبیه شده در پروژه پارکینگ امیرکبیر نیز گفت: این پروژه به لحاظ سیستم اطفاء، خروجی‌ها و تجهیزات تهویه دارای زون‌های کنترلی حریق بوده و جزو مجهزترین سازه‌های عمومی تهران است همچنین این پروژه شامل هفت دستگاه آسانسور شامل 6 آسانسور هیدرولیکی و یک آسانسور کششی است.

    معاون شهردار تهران درباره ارزش این پروژه نیز توضیح داد: در کنار هزینه‌های پیشین که پیشرفت 70 درصدی پروژه را تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری منجر شده، طی یک سال گذشته و در دوره مدیریتی ششم، حدود 60 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه هزینه شده است. البته پروژه‌ «پارکینگ امیرکبیر» با مختصاتی که ذکر شد، بالغ بر 370 تا 400 میلیارد تومان ارزش دارد که این دارایی به فهرست اموال شهر تهران افزوده شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط