فونیکسریمکسبهتام

۵ عدد از وسایل مصرفی خودرو برلیانس که پیشنهاد می شود!

عصر خودرو- توجه به زمان تعویض وسایل مصرفی خودرو برلیانس یکی از مهم ترین گزینه هایی است که صاحبان خودرو باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

۵ عدد از وسایل مصرفی خودرو برلیانس که پیشنهاد می شود!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، یکی از مهم ترین مسائلی که صاحبان محصولات کمپانی برلیانس‌ باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، زمان تعویض قطعات مصرفی خودرو برلیانس‌ است. برلیانس، یکی از محبوب ترین خودرو های موجود در کشور محسوب می گردد و دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. برای اولین بار برلیانس‌ توسط کمپانی پارس خودرو در سال های 1394 به بعد با مدل های اچ 220، اچ 230، اچ 320 و اچ 330 وارد بازار شد.

    خودرو برلیانس‌ دارای طراحی منحصر به فرد آلمانی است و کمپانی بی ام و آلمان در طراحی این خودرو هیچ کم و کسری به جای نگذاشته است. اما یکی از مهم ترین معایب خودرو برلیانس، حساس بودن اجزای آن است. خودرو برلیانس‌ دارای قطعات مدرن و پیشرفته ای است که در برابر فرسایش از مقاومت بسیار کمی برخوردار هستند.

    به همین دلیل صاحبان این خودرو باید هر چند وقت یک بار برای تعویض برخی از وسایل مصرفی خودرو برلیانس‌ اقدام کنند تا بتوانند طول عمر خودروی خود را چندین برابر افزایش دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا با وسایل مصرفی خودرو برلیانس‌ بیشتر آشنا شوید.

    زمان تعویض وسایل مصرفی خودرو برلیانس

    زمان در تعویض قطعات مصرفی خودرو برلیانس یکی از مهم ترین عناصر محسوب می شود. همان طور که در بخش قبل به آن اشاره شد، خودرو برلیانس‌ دارای اجزای بسیار حساس و گران قیمتی است. به همین دلیل اگر افراد وسایل مصرفی این خودرو را به موقع تعویض نکنند، ممکن است هزینه بسیار سنگینی جهت تعویض قطعات دیگر گریبانگیر آن ها گردد. به همین دلیل اگر خودرو برلیانس‌ دارید، می بایست به زمان تعویض وسایل مصرفی آن توجه ویژه ای داشته باشید تا مجبور به پرداخت هزینه های بسیار سنگین جهت تعمیرات آن نشوید.

    وسایل مصرفی خودرو برلیانس‌ همچون لاستیک، لنت‌ ترمز، گردگیر و سر پلوس، دسته موتور، تسمه تایم و تسمه دینام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. تعویض به موقع این قطعات موجب می گردد تا افراد بتوانند با خیالی آسوده از خودرو  برلیانس‌ خود استفاده کنند و لذت ببرند. اما اگر لوازم مصرفی به موقع تعویض نشوند، ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای رانندگان پیش آید. به عنوان مثال، اگر تسمه تایم خودرو برلیانس‌ را سر موقع تعویض نکنید، ممکن است در طول مسیر پاره شود و سرسیلندر و دیگر اجزای موتور به طور کامل از بین بروند.

    لیست وسایل مصرفی خودرو برلیانس

    خودرو برلیانس‌ دارای لوازم و وسایل مصرفی بسیار زیادی است که باید به موقع تعویض شوند. اما برخی از آن ها همچون فیلتر کابین، از اهمیت چندان بالایی برخوردار نیستند. اما برخی دیگر از لوازم مصرفی این خودرو، ارتباط مستقیمی با حفظ ایمنی سرنشینان و طول عمر خودرو دارند. تعویض وسایل مصرفی خودرو های برلیانس‌ در زمان معین سبب می شود تا کاربران دیگر نگرانی از بابت خراب شدن خودرو خود نداشته باشند و از مراجعه های پی در پی به تعمیرگاه و نمایندگی های برلیانس‌ خلاص شوند.

    لاستیک

    یکی از مهم ترین وسایل مصرفی خودرو برلیانس، لاستیک‌ است. همان طور که می دانید، لاستیک‌ جزء مهم ترین وسایل در تمامی خودرو ها محسوب می شود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. عمر مفید هر حلقه لاستیک، بین 6 ماه الی 2 سال است. پس از دو سال حتی اگر عاج لاستیک‌ های خودرو برلیانس‌ شما نیز خوب بود، می بایست برای تعویض آن اقدام کنید چرا که لاستیک‌ خاصیت انعطاف پذیری خود را به طور کامل از دست می دهد. برای تعویض لاستیک‌ های خودرو برلیانس‌ سعی کنید از لاستیک‌ های بسیار پهن همچون 215 خودداری کنید و از لاستیک‌ های استاندارد با پهنای حداکثر 205 میلی متر استفاده نمایید.

    دسته موتور

    دسته موتور نیز یکی دیگر از وسایل مصرفی خودرو برلیانس‌ محسوب می گردد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی دسته موتور دارای دو بخش لاستیکی و فولادی است تا بتواند تکان خوردن، لرزش و ضربات موتور را بگیرد. در بسیاری از مواقع به دلیل خشک شدن لاستیک، دسته موتور از بین می رود و یک طرف موتور خودرو به سمت پایین خواهد رفت. در چنین مواقعی باید برای جلوگیری از آسیب به شاسی و اجزای موتور، سریعا برای تعویض دسته موتور اقدام نمایید. پیشنهاد می شود در این حالت موتور خودرو را روشن نکنید و آن را با یدک کش تا تعمیرگاه حمل کنید.

    سرپلوس و گردگیر پلوس

    یکی دیگر از مهم ترین وسایل مصرفی خودرو برلیانس، سر پلوس و گردگیر پلوس است. سر پلوس خودرو های دیفرانسیل جلو، دارای تعدادی ساچمه و اجزای فولادی هستند تا بتوانند فرمان پذیری خود را بهسازی نمایند. در بسیاری از مواقع به دلیل پاره شدن گردگیر پلوس، تمامی گریس و مایع های روان کننده از سرپلوس ها خارج می شوند و اصطکاک و دمای بالا سبب از بین رفتن سر پلوس می گردند. به همین دلیل می بایست هر چند وقت یک بار برای جلوگیری از هزینه های اضافی، برای تعویض گردگیر پلوس خودرو برلیانس‌ خود اقدام نمایید.

    تسمه تایم و تسمه دینام

    تسمه تایم در تمامی خودرو ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. وظیفه اصلی تسمه تایم برقراری ارتباط بین میل لنگ و میل سوپاپ می باشد. وجود فشار بسیار زیاد بر روی تسمه تایم سبب محدود شدن طول عمر آن می گردد. علاوه بر آن، پاره شدن تسمه تایم سبب برخورد کردن سوپاپ با پیستون و در نتیجه کج شدن آن می گردد. به همین دلیل، باید هر 60 هزار کیلومتر یک بار برای تعویض تسمه تایم و تسمه دینام خودرو برلیانس‌ خود اقدام نمایید تا از هزینه های اضافی و سنگین تعمیرات بتوانید پیشگیری کنید.

    لنت ترمز چهار چرخ

    یکی دیگر از مهم ترین وسایل مصرفی خودرو برلیانس، لنت‌ ترمز چهار چرخ می باشد. لنت‌ ترمز جزء مهم ترین اجزای دستگاه ترمز محسوب می گردد و از طول عمر محدودی برخوردار است. خوشبختانه خودرو های برلیانس‌ مجهز به سیستم ترمز چهار چرخ دیسک هستند و این امر سبب قوی تر شدن سیستم ترمز این خودرو شده است. تعویض به موقع لنت‌ ترمز چهار چرخ این خودرو، سبب می شود تا طول عمر دیسک و کالیبر ترمز چندین برابر افزایش یابد و ترمز خودرو نیز عملکرد قوی تری داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود به ازای هر 50 هزار کیلومتر رانندگی، لنت‌ ترمز هر چهار چرخ خودرو برلیانس‌ خود را تعویض کنید.

    سخن آخر

    جهت خرید قطعات اصلی و با کیفیت برلیانس‌ میتوانید به فروشگاه تخصصی حقی پارت مراجعه نمایید، شما میتوانید تمامی قطعات مورد نیاز خودرو برلیانس‌ خود را با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی عالی تهیه کنید، نیازی نیست تمامی فروشگاه های لوازم یدکی برلیانس‌ شهر را بگردید. کافی است به وب سایت معتبر haghipart.ir مراجعه کنید و قطعات مورد نیاز خود را از طریق این وب سایت سفارش دهید و آن ها را درب منزل تحویل بگیرید. لازم به ذکر است، در مورد اصالت کالاهای وب سایت حقی پارت نیازی نیست نگران باشید چرا که تمامی اجناس این فروشگاه، دارای برچسب و نشانه های اصالت هستند.

    کرمان موتوراکستریم