فونیکسریمکسبهتام

ورشکستگی قدیمی‌ترین خودروساز خارجی در چین که جیپ تولید می‌کرد

عصر خودرو- شرکت مشترک دو خودروسازی استلانتیس و گوانگژو اتومبیل در چین که قدیمی‌ترین خودروساز خارجی در این کشور بوده و مدل‌های جیپ تولید می‌کرده، اعلام ورشکستگی کرده است.

ورشکستگی قدیمی‌ترین خودروساز خارجی در چین که جیپ تولید می‌کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، شرکت مشترک خودروسازی استلانتیس و گوانگژو اتومبیل که خودروهای جیپ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر چین تولید می‌کرد، امروز ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز تصمیم خود برای اعلام ورشکستگی خبر داد.

    این شرکت قدیمی‌ترین گروه خودروسازی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر چین به شمار می‌رود و مدت‌هاست که درگیر کاهش فروش محصولات خود د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است.

    استلانتیس طی بیانیه‌ای اعلام کرده که سرمایه‌گذاری‌اش د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این وِنچِر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر عملکرد مالی‌اش د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سال 2022 به طور کامل خراب شده است.

    استلانتیس البته گفته که به ارائه خدمات به مشتریان جیپ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر چین ادامه خواهد داد.

    شرکت مشترک به نام GAC با تایید خبر ورشکستگی حدود یک میلیارد دلار دارایی داشته اما برابر با 111 درصد دارایی خود تعهدات مالی دارد و البته این خودروساز اعلام کرده که این اعلام ورشکستگی تغییر زیادی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر فعالیت‌هایش ایجاد نخواهد کرد.

    د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حالی که چند ماه پیش استلانتیس گفته بود که می‌خواهد سهام خود د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر GAC را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز 50 به 75 درصد برساند، اما اخیرا شراکت خود د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این خودروسازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهم زده است.

    طی چهار سال گذشته فروش خودروهای جیپ شامل دو مدل شاسی‌بلند چروکی و کراس اوور کامپاس، به شدت کاهش یافته است. فقط د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سال 2021 فروش این شرکت نسبت به سال 2020 نصف شده و به حدود 20 هزار دستگاه رسید. د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سال 2022 هم این شرکت کمتر ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز 2 هزار دستگاه فروخته است. نکته جالب آنکه شرکت GAC د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ماه می فقط یک دستگاه خودرو فروخت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط