فونیکسریمکسبهتام

روسیه برای تامین نیاز خودرو به کشورهای آسیایی روی آورد

عصر خودرو- روسیه برای واردات خودروهای کارکرده با کاهش تولید داخلی به ژاپن روی می‌آورد.

روسیه برای تامین نیاز خودرو به کشورهای آسیایی روی آورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس داده‌ها، فروش خودروهای دست دوم تحت تاثیر تحریم‌های غرب، افزایش نسبی داشته و ژاپن بیش از سه چهارم واردات را به خود اختصاص داده است.

    فروش خودروهای جدید تولید شده در روسیه از زمانی که مسکو در اواخر فوریه ده‌ها هزار نیرو را به اوکراین اعزام کرد، کاهش یافت و تحریم‌ها دسترسی به قطعات را محدود کردند و چندین تولیدکننده خارجی فعالیت خود را در این کشور تعلیق کردند.

    بانک مرکزی این کشور در اواخر ماه گذشته اعلام کرد که خروج آنها، همراه با تقویت روبل، تقاضا برای خودروهای دست دوم آسیایی را افزایش داده است و چالش‌های لجستیکی تا حدی عامل اصلی افزایش قیمت‌ها در ماه سپتامبر حدود 10 درصد نسبت به ابتدای سال بوده است.

    واردات که قبلاً حدود یک پنجم حجم و نیمی از درآمد بازار را تشکیل می‌داد، هنوز به طور کامل بهبود نیافته است. داده‌های آژانس تحلیلی روسی Autostat نشان داد که واردات خودروهای جدید در ماه اگوست بسیار کمتر از سطح فوریه بود اما واردات خودروهای دست دوم از 11 هزار و 55 خودرو به 23 هزار و 117 خودرو رسید.

    داده‌ها نشان می‌دهد که 76 درصد از خودروهای دست دوم از ژاپن وارد شده و بلاروس با 5.3 درصد سهم در رتبه دوم قرار دارد. خودروساز ژاپنی نیسان ماه گذشته با واگذاری تجارت خود در روسیه به یک نهاد دولتی به ازای یک یورو، 687 میلیون دلار ضرر متحمل شد، در حالی که تویوتا به تولید خودرو در روسیه پایان داد. غرب صادرات برخی از مواد مورد استفاده در خودروسازی به روسیه را تحریم کرده است، در حالی که توقف تولید این بخش را بیشتر با مشکل مواجه کرده است.

    داده‌ها نشان می‌دهد که تقریبا 70 درصد از 10 هزار و 257 خودروی جدید وارد شده در ماه اگوست از چین وارد شده است. تجارت دوجانبه بین روسیه و چین در سال جاری افزایش یافته است.

    پس از شروع درگیری در اوکراین، انجمن کسب‌وکارهای اروپایی (AEB) که نماینده شرکت‌های حاضر در روسیه است، پیش‌بینی فروش خودروهای جدید خود را در سال 2022 به کاهش حدود 50 درصدی از رشد 3.3 درصدی پیش‌بینی کرد. در ژانویه تا سپتامبر، فروش خودروهای جدید تقریباً 60 درصد کاهش یافت و به 506 هزار و 666 دستگاه رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو