فونیکسریمکسبهتام

خداحافظی رنو با برقی‌های کوچک

عصر خودرو- زوئی که یک موفقیت تجاری برای رنو است، دهمین سالگرد خود را در سال ۲۰۲۲ جشن می‌گیرد، اما احتمالا روزهای آخر زندگی‌اش را می‌گذراند.

خداحافظی رنو با برقی‌های کوچک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، رنو قبلا اعلام کرده تولید خودروهای الکتریکی کوچک را در سال‌‌های آینده متوقف می‌‌کند تا فضا را برای موج جدیدی از خودروهای بدون آلایندگی باز کند. R4 و R5 هر دو با کانسپت‌های رسمی پیش‌نمایش شده‌اند. عرضه رسمی آنها در بازار نیز در سال 2025 انجام می‌شود.

    اوایل این ماه در نمایشگاه خودروی پاریس، کانسپت رنو فوراور در کانون توجه قرار گرفت. انتظار می‌‌رود این خودرو بسیار بزرگ‌‌تر از رنو 4 کلاسیک باشد، زیرا این کانسپت 4160میلی‌‌متر (7/ 163اینچ) طول و 1950میلی‌متر (7/ 76اینچ) عرض دارد. چرخ‌‌های 19اینچی این کانسپت جای خود را به مجموعه چرخ‌های کوچک‌‌تر با طراحی معمولی‌‌تر داده‌اند.

    این کانسپت به گونه‌ای طراحی شده که باتری 42‌کیلووات‌ساعتی را در خود جای می‌دهد و برای پیمایش 402کیلومتر (250مایل) کفایت خواهد کرد. اگر نسخه تولیدی بعدی چیزی شبیه به مدل مفهومی باشد، یک موتور الکتریکی در جلو باید حدود 130 اسب‌بخار قدرت تولید کند که برای شتاب صفر تا 100کیلومتر در ساعت در کمتر از 9 ثانیه مناسب است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط