فونیکسریمکسبهتام

واردات خودرو در دولت رییسی (۳۰)

اعلام شرکت‌های جدید و ارد کننده خودرو پس از تکمیل بررسی‌‌ها

۳۸۰ تقاضا بررسی می شود

عصر خودرو- سختگوی وزارت صمت با بیان اینکه هیچ انحصاری درخصوص شرکت‌های واردکننده خودرو وجود ندارد، گفت: اسامی سایر شرکت‌های واردکننده خودرو پس از تکمیل بررسی‌‌ها اعلام می‌شود.

اعلام شرکت‌های جدید و ارد کننده خودرو پس از تکمیل بررسی‌‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، امید قالیباف در پاسخ به این سوال که اسامی سایر شرکت‌های واردکننده خودرو چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: 380 تقاضا توسط شرکت‌ها برای  واردات خودرو به وزارت ارسال شد که این تقاضاها در حال بررسی است.

    سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: تاکنون اسامی 12 شرکت واردکننده خودرو که شرایط لازم مطابق آئین‌نامه واردات خودرو را داشتند به عنوان واردکننده مجاز اعلام شده است و پس تکمیل بررسی‌ پرونده ‌متقاضیان واردات خودرو، اسامی جدید شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو اعلام می‌شود.

    وی افزود: شرایط واردات را آئین نامه واردات خودرو که قانون و مصوب مجلس است تعیین می‌کند و لذا شرکتهای متقاضی واردات خودرو که دارای نمایندگی خدمات پس از فروش باشند و بتوانند سند و مدرکی برای انتقال فناوری ارائه دهند مجوز واردات خودرو می‌گیرند.

    سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: الزام داشتن نمایندگی پس از فروش برای واردکنندگان خودرو در جهت رفاه حال مصرف‌کننده خودرو در آئین‌نامه آمده است و لذا اسامی تمام 12 شرکتی که تاکنون به عنوان واردکننده خودرو مجوز گرفته‌اند براساس آئین نامه شرایط را داشته‌اند بنابراین هیچ انحصاری در واردات خودرو وجود ندارد و حاکمیت در آئین‌نامه تاکید کرده است که باید منافع مصرف‌کننده تامین شود و لذا براساس ضوابط به متقاضیان مجوز داده شده است.

    قالیباف اظهار داشت: اگر مجوز برای واردات به شرکتی داده می‌شود قطعا براساس استدلال قوی است و اگر هم به شرکتی مجوز داده نمی‌شود آن هم براساس استدلال قوی است.

    وی بیان داشت: جوانب مختلقی برای دادن مجوز به متقاضیان خودرو در نظر گرفته شده و مجوز واردات به شرکت‌هایی که سوء سابقه در واردات دارند و نمی‌توانند خدمات پس از فروش ارائه دهند داده نمی‌شود.

    بر اساس این گزارش، پس از بررسی‌ پرونده شرکت‌های متقاضی واردات خودرو  توسط وزارت صمت در ابتدا اسامی 7 شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، تجارت بین‌المللی و پشتیبانی کرمان خودرو و خودروسازی فردا به عنوان شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو اعلام شد و پس از آن نیز اسامی 5 شرکت دیگر به نام‌های بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو به فهرست واردکنندگان خودرو اضافه کرد.

    به گفته سخنگوی وزارت صمت: هیچ محدودیتی برای شرکت‌های متقاضی واردات خودرو وجود ندارد و در صورتی که شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط موجود در آئین‌نامه را احراز کند، به فهرست شرکت‌های واردکننده خودرو اضافه می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو